RAM
New member
Ticaret Bakanlığı, ‘Dev, fevkalade, efsane’ diyerek indirim yapanları inceleyecek
Yılın son günlerinin yaklaşması ile birlikte e-ticaret şirketleri stoklarını eritmek ismine indirim yarışına girerken, Ticaret Bakanlığı da e-ticaretteki gerçek ve geçersiz indirimleri birbirinden ayırt etmek için harekete geçti.
Sabah gazetesinin haberine göre bunun için bakanlık müfettişlerinden özel bir takım kurulurken, takımlar ‘dev, dayanılmaz, şahane, efsane’ üzere tabirlerle indirim yapıldığı sav edilen eserler üzerinde fiyat araştırması yapacak. Eserin son bir aydaki fiyatını değerlendirmeye alacak olan takımlar, evvel bindir daha sonra indir üzere indirim oyunları ile karşılaştığında resen inceleme başlatarak, e-ticaret şirketine ceza kesecek.
Ticaret Bakanlığı, her yılın son periyotlarında e-ticaret devlerinin başlatmış olduğu indirim kampanyalarını bu yıl özel bir grupla takip edecek. Daha evvel Türkiye’nin dört bir yanında müfettişleri aracılığıyla fahiş fiyat ve uydurma indirim kontrolleri yapan bakanlık, bu sefer kontrolleri sanal ortama taşıyacak.
Bütün indirim kampanyaları ve e-ticaret şirketlerini yakın markaja alacak olan bakanlık takımları satıcı firmanın fiyat oyunu yaparak etiketi yükseltip, akabinde yüksek oranlı indirim yapmasına müsaade etmeyecek. Bu aldatmanın önüne geçebilmek için müfettişler indirim oranı belirlenirken, eserin son 30 gün ortasındaki en düşük fiyatını temel alarak, duyurulan indirim oranı ile eski fiyatlar içindeki oranı ortaya koyacak. Kimi e-ticaret şirketlerinin de mazeret uydurarak siparişi iptal ettiği akabinde da fahiş fiyatla sattığı da tespit edildi.
Konsey da denetlenecek
Aldatıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalar vasıtasıyla tüketicinin ekonomik çıkarlarının ziyan görmemesi, can ve mal güvenliğinin tehlikeye girmemesi için tüm tedbirleri alan bakanlık, bu kapsamda bakanlık bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Konseyi’ni da bu süreçte aktif biçimde kullanacak.
Reklam Konseyi, kendisine yapılan indirim şikayetlerini inceleyerek, yaptığı kontroller kararında şirketlere reklam yasağı ve idari para cezası uygulayacak.
İdari yaptırım uygulanacak
Çalışmanın bilgileri ile ilgili geçtiğimiz günlerde TBMM Plan ve Bütçe Kurulu’nda bilgi veren Ticaret Bakanı Mehmet Muş, bahisle ilgili, “Son vakit içinderda vatandaşlarımızın yoğunlukla maruz kaldığı indirimli satış reklamları da Bakanlığımız tarafınca yakından takip edilmektedir. Elektronik ticaret siteleri başta olmak üzere indirimli satış kampanyası düzenleyen firmalar hakkında resen incelemeler yapılmakta ve gerçekçi olmayan indirimlere gerekli idari yaptırımlar uygulanmaktadır” sözlerini kullandı.
Haber Sitelerinden Alıntıdır.
Yılın son günlerinin yaklaşması ile birlikte e-ticaret şirketleri stoklarını eritmek ismine indirim yarışına girerken, Ticaret Bakanlığı da e-ticaretteki gerçek ve geçersiz indirimleri birbirinden ayırt etmek için harekete geçti.
Sabah gazetesinin haberine göre bunun için bakanlık müfettişlerinden özel bir takım kurulurken, takımlar ‘dev, dayanılmaz, şahane, efsane’ üzere tabirlerle indirim yapıldığı sav edilen eserler üzerinde fiyat araştırması yapacak. Eserin son bir aydaki fiyatını değerlendirmeye alacak olan takımlar, evvel bindir daha sonra indir üzere indirim oyunları ile karşılaştığında resen inceleme başlatarak, e-ticaret şirketine ceza kesecek.
Ticaret Bakanlığı, her yılın son periyotlarında e-ticaret devlerinin başlatmış olduğu indirim kampanyalarını bu yıl özel bir grupla takip edecek. Daha evvel Türkiye’nin dört bir yanında müfettişleri aracılığıyla fahiş fiyat ve uydurma indirim kontrolleri yapan bakanlık, bu sefer kontrolleri sanal ortama taşıyacak.
Bütün indirim kampanyaları ve e-ticaret şirketlerini yakın markaja alacak olan bakanlık takımları satıcı firmanın fiyat oyunu yaparak etiketi yükseltip, akabinde yüksek oranlı indirim yapmasına müsaade etmeyecek. Bu aldatmanın önüne geçebilmek için müfettişler indirim oranı belirlenirken, eserin son 30 gün ortasındaki en düşük fiyatını temel alarak, duyurulan indirim oranı ile eski fiyatlar içindeki oranı ortaya koyacak. Kimi e-ticaret şirketlerinin de mazeret uydurarak siparişi iptal ettiği akabinde da fahiş fiyatla sattığı da tespit edildi.
Konsey da denetlenecek
Aldatıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalar vasıtasıyla tüketicinin ekonomik çıkarlarının ziyan görmemesi, can ve mal güvenliğinin tehlikeye girmemesi için tüm tedbirleri alan bakanlık, bu kapsamda bakanlık bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Konseyi’ni da bu süreçte aktif biçimde kullanacak.
Reklam Konseyi, kendisine yapılan indirim şikayetlerini inceleyerek, yaptığı kontroller kararında şirketlere reklam yasağı ve idari para cezası uygulayacak.
İdari yaptırım uygulanacak
Çalışmanın bilgileri ile ilgili geçtiğimiz günlerde TBMM Plan ve Bütçe Kurulu’nda bilgi veren Ticaret Bakanı Mehmet Muş, bahisle ilgili, “Son vakit içinderda vatandaşlarımızın yoğunlukla maruz kaldığı indirimli satış reklamları da Bakanlığımız tarafınca yakından takip edilmektedir. Elektronik ticaret siteleri başta olmak üzere indirimli satış kampanyası düzenleyen firmalar hakkında resen incelemeler yapılmakta ve gerçekçi olmayan indirimlere gerekli idari yaptırımlar uygulanmaktadır” sözlerini kullandı.
Haber Sitelerinden Alıntıdır.