Ticaret Bakanlığı harekete geçti: “Efsane indirimler” mercek altında

Samuag

New member
Son senelerda, tüm dünyada olduğu üzere Türkiye’de de ‘şahane kasım’, ‘muhteşem cuma teklifleri’, ‘yıldızlı günler’ üzere sloganlar kullanılarak gerçekleştirilen ve bir fazlaca eser çeşidinde yüksek oranlarda indirim yapıldığını argüman eden alışveriş kampanyalarına ait Ticaret Bakanlığı harekete geçti.

Bakanlık, belirtilen indirimlerin gerçeği yansıtması ve kampanyanın hemilk öncesinde indirime bahis mamüllerin meblağlarının yükseltilerek kampanya periyodunda çok yüksek oranlarda indirim yapıldığı algısı yaratılmaması konuları üzerinde durdu.

İNCELEMEYE ALINDI

Kasım ayı boyunca bakanlığın re’sen yürüttüğü incelemelerin yanında, tüketicilerin şikayetleri üzerine de kelam konusu kampanyalar incelemeye alındı.

Bakanlığa bildirilen şikayetler içinde kampanyalarda belirtilen indirim fiyat ve oranlarının gerçeği yansıtmaması, indirimli meblağların uygulandığı tarih aralığının belirtilmemesi, indirimli olarak satışa sunulan malın stok ayrıntılarının tüketicilere sunulmaması yoğunlukta yer aldı.

BİRÇOK KATEGORİYİ KAPSIYOR

Re’sen ve şikayetler üzerine; dokumadan kozmetiğe, teknoloji mamüllerinden kuyum mamüllerine kadar fazlaca sayıda ve farklı nitelikteki eserleri kapsayacak biçimde genişletilen inceleme faaliyetleri kapsamında kelam konusu firmaların beyan ettikleri indirim ölçülerinin ve oranlarının gerçeği yansıtıp yansıtmadığına ait savunmaları talep edildi. Kelam konusu kampanyalara ait incelemeler sürüyor.

Mevzuat uyarınca ayda en az bir sefer toplanan Ticaret Bakanlığı Reklam Şurası tarafınca 2023 yılının ocak ayı ortasında yapılacak toplantı ile alınan kararlara ait sonuçlar paylaşılacak.

Mart-kasım ayları içinde Reklam Kurulu’nda toplam 33 indirimli satış kampanyasının karara bağlandığı ve 27’si için mevzuata terslikten toplam 628 bin 586 TL idari para cezası uygulandığı bildirildi.