Samuag
New member
Toskana ekonomisi devam ediyor, GSYİH eğilimi olumlu. Ancak giderek kırılgan ve belirsiz olan uluslararası çerçeve büyüme için büyüme sağlıyor. Mevcut durumla ilgili tüm korkular, yeni ABD görevlerinin uygulanması durumunda olası daha fazla kritik konularla, bir durgunluk aşamasına başlamak için pandemik sonrası geri tepmenin bitkin olduğunu gören genel bir tabloya ağırlık vermektedir. Endüstriyel üretimdeki azalma devam eder, turizmi ve ihracatı korur, meslek büyür, ancak yavaşlama belirtileri gösterir. Bugün Palazzo Strozzi Sacrati'de sunulan İrmet Ekonomi Raporundan ortaya çıkan portre.
IRPET tahminleri, Toskana için SiyasetR projelerinin itilmesi ve özel tüketim ve yatırımların geri kazanılmasından dolayı 2024 (+0.6) ve 2025 (+0.8) (ulusal rakamdan biraz daha yüksek) için hala arttığını gösteriyor. Ancak tükendiklerinde, büyüme sadece üretkenlikte yapısal bir artışla pozitif kalabilir. 2026 için, Toskana ihracatının ağırlığı göz önüne alındığında, ABD görevlerindeki havalandırılan artış bunu zayıflatabilir. ABD'ye ihraç edilen varlıklar üzerindeki bir tarife artışının GSYİH'sı üzerindeki etkisi, sıfır ticari fazlalık durumunda yüzde 1,8 puana kadar başvurabilir. En cezalandırılan sektörler, fiyat varyasyonlarına daha duyarlı olduğu için kimya (özellikle gübreler), plastik, farmasötikler ve moda (deri ürünler, paketler ve aksesuarlar) olacaktır.
2022'nin son bölümünde başlayan ve 2023 ve 2024'te devam eden endüstriyel üretimin fleksiyonu, moda sektörünün zorlukları için Toskana'nın hız kaybını (%-3.2) kesinlikle etkiliyor. %-11.4 kaydedildi.
Dünya talebindeki düşüşe rağmen, 2024'ün ilk üçte ihracat, İtalya için gözlenen daralmaya (%-0.5) ve diğer ana ihracat bölgeleri (Piedmont -3,%7, Lombardiya -0.4'e kıyasla büyüdü (+%12.1) büyüdü. %, Veneto%-2.4, Emilia -romagna -1.0%). Tüm sektörleri ilgilendirmeyen olumlu bir gerçek, esas olarak takı, tarımsal gıda, deniz ve ilaç.
Turist akışları neredeyse istikrarlı. Yabancı varlıklar da 2024'te (ilk 10 ayda+% 5,7), özellikle Avrupa dışı (+% 11) büyümeye devam etmektedir. İtalyan olanlar esner (%-7.3). Ana sanat şehirleri (+%3.6), her zaman yabancı itme, engebeli alanlar (+%0.7) ve dağlar (+%1.2) sayesinde büyür, tutar veya büyür. Seaside destinasyonları için indirim (%-3.5) ulusal turizm ile daha fazla ilişkilidir. Lüks turizme (+% 2.0 5 yıldız; kararlı 4 yıldız), alt grup otel yapılarını düşürür (% -7.1 1 yıldızlı oteller, iki yıldız% -3.0) ve açık hava turizmi: turizm köyleri (% -8.0) , kamp alanları (%-6.9) ve çiftlik evi (%-2.1). Son olarak, kısa turistik kiralamalardaki varlıklardaki artış göze çarpıyor (+%24.9).
İşgücü piyasası. 2024'te istihdamdaki artış ( +% 2,6 çalışan), yavaşlama da olsa devam etmektedir: +% 3.0 Ocak ayında gözlenen yıllık eğilim varyasyonu; Bir önceki yılın ilgili döneminde Ekim ayının% 2.1'i. Tarımda (+%5,4), inşaatlarda (+%4.6) ve üçüncül (+%2.8), özellikle turizm faaliyetlerinde (+%4.2) ve BİT, araştırma ve araştırma gibi daha fazla kalifikasyonun profesyonel hizmetlerinde en tutarlı artış Geliştirme, iletişim ve telekomünikasyon, BT hizmeti ve editoryal faaliyetler (+%3.7). Moda sektörünün zorlukları (%-0.2, giyim ağına düşen%-0.2) için endüstrideki artış (+%1.1) daha sağlamdır. Toplam artışta, kalıcı istihdamın (%+3.5) sürüş rolü, terim ise (%-0.7) yararlıdır. 2024'teki üretim sistemi yeni işler yaratma yeteneğine sahipti: ilk 10 ay 2024'te, ortam ve bırakma arasındaki denge pozitif kalıyor (+57 bin, ancak 2023'te gözlemlenenden daha düşük (+66 bine eşitti. Zayıflama İşgücü piyasasının büyüme dinamikleri, moda ile ilgili süreçlerin zorlukları (-15,%6) için, özellikle endüstride (%-10.2) işe alım düşüşünden kaynaklanmaktadır. Moda sektöründe% 5,6 ve özellikle deri sektörü, cilt ve ayakkabılarda yükselir.
Sonunda bütçe manevrasının Toskana üzerindeki yansımaları. İşler ve kapaklar arasındaki denge olumludur, Toskana için 874 milyon avroya (İtalya'da 8.9 milyar), ancak GSYİH'da mütevazı bir varlığın (%0.2) geniş bir manevrasının işaretidir. Net gelirlerin azaltılması sonucunda (-899 milyon Euro), IRPEF reformuna ve çalışanların dekronizasyonuna bağlı olan aileler ve net giderlerdeki artış (+210 milyon Euro) bundan faydalandı ,,, Toplam yaklaşık 1,1 milyar Euro (aile başına 660 Euro) alın. IRPEF'deki IRPEF reformundan, kama (bonus+kesinti) oranlarının yeniden şekillenmesi ile, IRPET'e göre, vergi mükellefi için ortalama fayda yılda 464 avro olduğunu tahmin ediyor. Toskana'da, reform nedeniyle mevcut gelir artışından yararlanan aileler, toplamın 1 milyon ve 500 bin,% 61'i, aile başına yılda ortalama 791 Euro'dur.
2025 Finans Şirketi ayrıca aile sorumluluklarını desteklemek ve doğum gününü teşvik etmek için bazı önlemler sunmaktadır. Ana olanlar doğum ve yuva bonusudur ve bundan yararlanmak sırasıyla 0-3 yaşında reşit olmayan Toskana ailelerinin% 37 ve% 40'ı olacaktır. Ulusal kreş bonusu ile düz çizgiyi ödemeyecek pay% 45'tir, ancak ISEE'li aileler için 35 bin avrodan daha az olan ücretleri tamamen sıfırlayan 'ücretsiz kreş ölçümü' ölçümü sayesinde% 91'e yükselir.
Dikkat edilmesi gereken bir başka unsur, bütçe yasasının, sağlık harcamaları ile NHS'nin finansmanı arasındaki mesafeyi yeterince kapsamamasıdır, 2024'ün% 97'den% 92'ye düşmesi gereken iki miktar arasındaki oran. Harcama büyürse Kredinin daha hızlı olduğu, bölgelerin bütçenin açığından kaçınma veya hizmetleri yeniden boyutlandırma yükü indirileceği anlamına gelir. Ayrıca Toskana'da, programatik harcamalar (trenial + manevra) ve ulusal programlı finansman (manevra ile) arasındaki dengesizlik, 2025'te zaten uygulanabilecek bir büyüklük sırasına sahip olacaktır (tasarruf ve düzeltici ve bu nedenle aynı koşullar) yaklaşık 530 milyon, yıllar içinde daha da tırmanmak.
Bütçe yasası ayrıca yerel makamların kamu finansmanına katkısı için yeni kurallar da sunmaktadır. Belediyeler, gelecekteki sermaye giderlerini finanse etmek için mevcut harcamaların sağlanması gerekir. Ancak hükümler, yatırımların tanımlanmasını telafi etmek için yeterli olmamaktadır. 2025 yılında hüküm, Toskana için yaklaşık 10 milyon değerinde olan mevcut harcamalar üzerinde kısıtlayıcı bir etkiye sahiptir (ulusal düzeyde gerekli olan hükmün% 8,2'si). Nüfusa kıyasla en yüksek hükümler şehirler (daha fazla mevcut harcama ve SiyasetR finansmanı) ve periferik belediyeler (daha az nüfus) gereklidir.
Irpet web sitesinde, Basın Konferansı'nda yönetmen Nicola Sciclone tarafından sunulan raporun tamamı, sentez ve slaytlar.
IRPET tahminleri, Toskana için SiyasetR projelerinin itilmesi ve özel tüketim ve yatırımların geri kazanılmasından dolayı 2024 (+0.6) ve 2025 (+0.8) (ulusal rakamdan biraz daha yüksek) için hala arttığını gösteriyor. Ancak tükendiklerinde, büyüme sadece üretkenlikte yapısal bir artışla pozitif kalabilir. 2026 için, Toskana ihracatının ağırlığı göz önüne alındığında, ABD görevlerindeki havalandırılan artış bunu zayıflatabilir. ABD'ye ihraç edilen varlıklar üzerindeki bir tarife artışının GSYİH'sı üzerindeki etkisi, sıfır ticari fazlalık durumunda yüzde 1,8 puana kadar başvurabilir. En cezalandırılan sektörler, fiyat varyasyonlarına daha duyarlı olduğu için kimya (özellikle gübreler), plastik, farmasötikler ve moda (deri ürünler, paketler ve aksesuarlar) olacaktır.
2022'nin son bölümünde başlayan ve 2023 ve 2024'te devam eden endüstriyel üretimin fleksiyonu, moda sektörünün zorlukları için Toskana'nın hız kaybını (%-3.2) kesinlikle etkiliyor. %-11.4 kaydedildi.
Dünya talebindeki düşüşe rağmen, 2024'ün ilk üçte ihracat, İtalya için gözlenen daralmaya (%-0.5) ve diğer ana ihracat bölgeleri (Piedmont -3,%7, Lombardiya -0.4'e kıyasla büyüdü (+%12.1) büyüdü. %, Veneto%-2.4, Emilia -romagna -1.0%). Tüm sektörleri ilgilendirmeyen olumlu bir gerçek, esas olarak takı, tarımsal gıda, deniz ve ilaç.
Turist akışları neredeyse istikrarlı. Yabancı varlıklar da 2024'te (ilk 10 ayda+% 5,7), özellikle Avrupa dışı (+% 11) büyümeye devam etmektedir. İtalyan olanlar esner (%-7.3). Ana sanat şehirleri (+%3.6), her zaman yabancı itme, engebeli alanlar (+%0.7) ve dağlar (+%1.2) sayesinde büyür, tutar veya büyür. Seaside destinasyonları için indirim (%-3.5) ulusal turizm ile daha fazla ilişkilidir. Lüks turizme (+% 2.0 5 yıldız; kararlı 4 yıldız), alt grup otel yapılarını düşürür (% -7.1 1 yıldızlı oteller, iki yıldız% -3.0) ve açık hava turizmi: turizm köyleri (% -8.0) , kamp alanları (%-6.9) ve çiftlik evi (%-2.1). Son olarak, kısa turistik kiralamalardaki varlıklardaki artış göze çarpıyor (+%24.9).
İşgücü piyasası. 2024'te istihdamdaki artış ( +% 2,6 çalışan), yavaşlama da olsa devam etmektedir: +% 3.0 Ocak ayında gözlenen yıllık eğilim varyasyonu; Bir önceki yılın ilgili döneminde Ekim ayının% 2.1'i. Tarımda (+%5,4), inşaatlarda (+%4.6) ve üçüncül (+%2.8), özellikle turizm faaliyetlerinde (+%4.2) ve BİT, araştırma ve araştırma gibi daha fazla kalifikasyonun profesyonel hizmetlerinde en tutarlı artış Geliştirme, iletişim ve telekomünikasyon, BT hizmeti ve editoryal faaliyetler (+%3.7). Moda sektörünün zorlukları (%-0.2, giyim ağına düşen%-0.2) için endüstrideki artış (+%1.1) daha sağlamdır. Toplam artışta, kalıcı istihdamın (%+3.5) sürüş rolü, terim ise (%-0.7) yararlıdır. 2024'teki üretim sistemi yeni işler yaratma yeteneğine sahipti: ilk 10 ay 2024'te, ortam ve bırakma arasındaki denge pozitif kalıyor (+57 bin, ancak 2023'te gözlemlenenden daha düşük (+66 bine eşitti. Zayıflama İşgücü piyasasının büyüme dinamikleri, moda ile ilgili süreçlerin zorlukları (-15,%6) için, özellikle endüstride (%-10.2) işe alım düşüşünden kaynaklanmaktadır. Moda sektöründe% 5,6 ve özellikle deri sektörü, cilt ve ayakkabılarda yükselir.
Sonunda bütçe manevrasının Toskana üzerindeki yansımaları. İşler ve kapaklar arasındaki denge olumludur, Toskana için 874 milyon avroya (İtalya'da 8.9 milyar), ancak GSYİH'da mütevazı bir varlığın (%0.2) geniş bir manevrasının işaretidir. Net gelirlerin azaltılması sonucunda (-899 milyon Euro), IRPEF reformuna ve çalışanların dekronizasyonuna bağlı olan aileler ve net giderlerdeki artış (+210 milyon Euro) bundan faydalandı ,,, Toplam yaklaşık 1,1 milyar Euro (aile başına 660 Euro) alın. IRPEF'deki IRPEF reformundan, kama (bonus+kesinti) oranlarının yeniden şekillenmesi ile, IRPET'e göre, vergi mükellefi için ortalama fayda yılda 464 avro olduğunu tahmin ediyor. Toskana'da, reform nedeniyle mevcut gelir artışından yararlanan aileler, toplamın 1 milyon ve 500 bin,% 61'i, aile başına yılda ortalama 791 Euro'dur.
2025 Finans Şirketi ayrıca aile sorumluluklarını desteklemek ve doğum gününü teşvik etmek için bazı önlemler sunmaktadır. Ana olanlar doğum ve yuva bonusudur ve bundan yararlanmak sırasıyla 0-3 yaşında reşit olmayan Toskana ailelerinin% 37 ve% 40'ı olacaktır. Ulusal kreş bonusu ile düz çizgiyi ödemeyecek pay% 45'tir, ancak ISEE'li aileler için 35 bin avrodan daha az olan ücretleri tamamen sıfırlayan 'ücretsiz kreş ölçümü' ölçümü sayesinde% 91'e yükselir.
Dikkat edilmesi gereken bir başka unsur, bütçe yasasının, sağlık harcamaları ile NHS'nin finansmanı arasındaki mesafeyi yeterince kapsamamasıdır, 2024'ün% 97'den% 92'ye düşmesi gereken iki miktar arasındaki oran. Harcama büyürse Kredinin daha hızlı olduğu, bölgelerin bütçenin açığından kaçınma veya hizmetleri yeniden boyutlandırma yükü indirileceği anlamına gelir. Ayrıca Toskana'da, programatik harcamalar (trenial + manevra) ve ulusal programlı finansman (manevra ile) arasındaki dengesizlik, 2025'te zaten uygulanabilecek bir büyüklük sırasına sahip olacaktır (tasarruf ve düzeltici ve bu nedenle aynı koşullar) yaklaşık 530 milyon, yıllar içinde daha da tırmanmak.
Bütçe yasası ayrıca yerel makamların kamu finansmanına katkısı için yeni kurallar da sunmaktadır. Belediyeler, gelecekteki sermaye giderlerini finanse etmek için mevcut harcamaların sağlanması gerekir. Ancak hükümler, yatırımların tanımlanmasını telafi etmek için yeterli olmamaktadır. 2025 yılında hüküm, Toskana için yaklaşık 10 milyon değerinde olan mevcut harcamalar üzerinde kısıtlayıcı bir etkiye sahiptir (ulusal düzeyde gerekli olan hükmün% 8,2'si). Nüfusa kıyasla en yüksek hükümler şehirler (daha fazla mevcut harcama ve SiyasetR finansmanı) ve periferik belediyeler (daha az nüfus) gereklidir.
Irpet web sitesinde, Basın Konferansı'nda yönetmen Nicola Sciclone tarafından sunulan raporun tamamı, sentez ve slaytlar.