VM başına 3.000 dolara kadar: Analistler VMware'den pahalı bir geçiş konusunda uyarıyor

celeron

Global Mod
Global Mod


  1. VM başına 3.000 dolara kadar: Analistler VMware'den pahalı bir geçiş konusunda uyarıyor

VMware'den diğer sanallaştırma platformlarına geçiş, şirketlere sanal makine başına 3.000 ABD dolarına kadar maliyet getirebilir. Bu, BT pazar araştırmacısı Gartner tarafından yapılan bir çalışmanın sonucuydu. Broadcom platformunun tam geçişi 18 ila 48 ay sürüyor ve sistem mimarisi, güvenlik ve veritabanlarının yanı sıra satın alma personelini de içeriyor. Geçiş aynı zamanda riskleri ve ek maliyetleri de beraberinde getirir.


Reklamcılık



Canlı geçişlerin maliyeti üç kat daha fazladır


Analistler, hizmeti aksatan bir geçişin maliyetinin her VM için 500 ile 1.000 ABD Doları arasında olmasını bekliyor. Canlı geçişler iki ila üç kat daha pahalıdır. Terabayt depolama alanı başına 50 ila 150 ABD doları tutarında bir miktar eklenir. Yeni donanım ve yazılımın yanı sıra test uygulamaları ve ekipmanına ilişkin maliyetler henüz dahil edilmemiştir. Hesaplamaların temeli olarak analistler, harici bir hizmet sağlayıcı aracılığıyla 100'den fazla sunucuda 2.000'den fazla sanal makineyi çalıştıran bir şirket varsayıyorlar.

Toplamda ayrıca şirketteki değişen süreçler ve yeni yazılımın kullanılmasına ilişkin eğitim nedeniyle daha düşük üretkenlik de hesaba katılmıyor. Yöneticiler ayrıca sanal makinelerin kullanılabilirliğinin, güvenilirliğinin ve güvenliğinin başlangıçta daha düşük olmasını beklemelidir. Minimum kesinti süresi garantisi verilen müşterilerle yapılan mevcut sözleşmelerin yerine getirilmesi daha zordur.

Küçük işletmelerin değişme olasılığı daha yüksektir


Şirketler gerekli görevlerin kapsamını belirlemek isterlerse ilk ayda yedi ila on arasında tam zamanlı çalışanı işe almak zorundalar. Önümüzdeki dokuz ay boyunca VMware alternatiflerini değerlendirmek için en fazla altı kişiye ihtiyaçları var. Kalan personel gereksinimleri, VM sayısına ve değişikliğin karmaşıklığına bağlıdır. Analistler, orta ölçekli şirketlerin Broadcom'a olan bağımlılıklarını ortadan kaldırıp değişimi gerçekleştirmeleri için yaklaşık iki yıllık bir süre bekliyorlar.






Uygulamalı atölyede: VMware'den Proxmox'a geçiş yapan BT yöneticileri, Ceph depolama sistemiyle birlikte yüksek düzeyde kullanılabilir Proxmox VE kümesini nasıl kurup yöneteceklerini öğreniyor. Temel kavramlara, en iyi uygulamalara ve sorun giderme yöntemlerine aşina olacaklar.







Şirketler VMware'den geçiş yapmayı düşünse de şu ana kadar çok az şey gerçekleşti. Gartner analisti Michael Warrilow, The Register'a “Herkes başkalarının ne yaptığını soruyor ama sonuçta kimse aslında bir şey yapmıyor” dedi. Kıdemli Direktör Tony Harvey, duruma daha incelikli bir açıdan bakıyor: “VMware'den ayrılan müşteriler var. Ancak bunlar ağırlıklı olarak küçük ve orta ölçekli şirketler” diyor. Altyapıları büyük şirketlere göre daha az karmaşıktır. “Onlar için geçiş daha karmaşık ve pahalı.”

Warrilow, zor değişimi VMware'in algısıyla meşrulaştırıyor. Müşteriler Broadcom'u öncelikle bir sanallaştırma platformu tedarikçisi olarak görüyor. Şirket ayrıca müşterilerine ağ hizmetleri, depolama ve yönetim uygulamaları da sunmaktadır. Bu bileşenlerin değiştirilmesi, hipervizörün değiştirilmesinden daha zordur ve bu nedenle öncelikle dikkate alınması gerekir.

Broadcom patronu müşterilerin geri dönmesini bekliyor


Buna ek olarak Warrilow, şirketlere Red Hat'in OpenShift sanallaştırması gibi alternatiflere mümkün olan en kısa sürede planlı bir geçiş yapmalarını tavsiye ediyor. Broadcom artık iki veya üç yıllık sözleşmeler verdiği için çoğu müşteri için değişiklik tamamlanana kadar yeni bir lisans sözleşmesi yapılması zorunludur. VMware ürünlerinin gelecekteki fiyatları hala belirsiz olsa da analistler bir eğilim görüyor: “Broadcom'un planlarını bilmiyorum, ancak gelecekte daha fazla fiyat artışı olursa şaşırmam” diyor Harvey.

Broadcom CEO'su Hock Tan, değişim isteğinden etkilenmedi. Financial Times'a şikayette bulunan müşterilerin azınlıkta olduğunu söyledi. Bunun yerine onları dar görüşlü eylemlerle suçluyor ve bir karşılık bekliyor. Tan, “İlk baştaki hayal kırıklığı ortadan kalktığında ve müşteriler bizden hangi hizmetleri alabileceklerini düşündüklerinde geri döneceklerdir” diyor. “Mevcut sonuçlardan oldukça memnunuz” diye ekliyor.




(sfe)