WhatsApp reklamı tanıtıyor. Gerçek Messenger sekmesinde, kullanıcılar bunlarla karşılaşmamalıdır. Ancak reklam olmadan yıllar sonra, mesaj medya ve forumlarda bir sansasyona neden olur. Operasyon şirketine göre, kaplamalar yalnızca gelecekte “Mevcut” sekmesinde gösterilmelidir. Bu günlük 1,5 milyar kullanıcı tarafından kullanılır.
İngilizce olarak “Güncellemeler” adı verilen alan hem kanal hem de durum güncellemelerini içerir. WhatsApp'ı yalnızca özel sohbetler için kullanan kullanıcılar değişikliklerden etkilenmemelidir.
WhatsApp, kanallar için reklam ve yeni işlevleri tanıtıyor
(Resim: whatsapp)
WhatsApp hangi veriler sağlıyor
Hizmetin resmi blogu, WhatsApp'ın reklam için sınırlı kullanıcı verilerine sahip olduğunu söylüyor. Bu, örneğin, kullanıcının ülkesi veya şehri, dili, izlediği kanallar ve reklamlarla etkileşimleri içeriyordu. WhatsApp'ı diğer meta hesaplarla bağlayan herkes, bu hesaplardan reklam tercihlerini ve reklam bilgilerini otomatik olarak sağlar. Kişisel mesajlar, çağrılar ve durum raporları ise uçtan uca kaldı.
Reklamlara ek olarak, WhatsApp daha fazla ücretli işlev sunar. Gelecekte, kullanıcılar en sevdikleri kanalları aylık abonelikler aracılığıyla destekleyebilir ve özel içerik alabilirler. Bunu, bir kanala abonelerin yaratıcı üyeliğini destekleyebileceği ve karşılığında belirli avantajlar sağlayabileceği YouTube gibi diğer hizmetler örneği izler. Buna ek olarak, kanal operatörleri ödeme için “reklamı yapılan kanallar” aracılığıyla aralığını artırabilir. Şimdiye kadar, WhatsApp, mevcut tüm kanalların arama işlevi aracılığıyla bulunmasını bile değil, yalnızca kenelerle seçilmiştir.
Elbette WhatsApp'ta Değişiklik
Önlemler elbette bir değişikliği temsil ediyor. WhatsApp'ın kurucusu Jan Koum ve Brian Acton, 2009 yılında kasıtlı olarak reklam vermeye karar verdiler ve reklamsız bir iletişim platformu oluşturdular. Her ikisi de o zamanlar 19 milyar dolara gerçekleşen Facebook (Today Meta) tarafından devralınmasından birkaç yıl sonra şirketten ayrıldı.
Reklam ve diğer yeni işlevler önümüzdeki aylarda piyasaya sürülecek.
(MKI)
Ne yazık ki, bu bağlantı artık geçerli değil.
Boşa harcanan eşyalara bağlantılar 7 günden daha büyükse veya çok sık çağrıldıklarında geçersiz hale gelir.
Bu makaleyi okumak için bir Haberler+ paketine ihtiyacınız var. Bir haftayı şimdi yükümlülük altına almadan test edin – yükümlülük olmadan!
İngilizce olarak “Güncellemeler” adı verilen alan hem kanal hem de durum güncellemelerini içerir. WhatsApp'ı yalnızca özel sohbetler için kullanan kullanıcılar değişikliklerden etkilenmemelidir.

WhatsApp, kanallar için reklam ve yeni işlevleri tanıtıyor
(Resim: whatsapp)
WhatsApp hangi veriler sağlıyor
Hizmetin resmi blogu, WhatsApp'ın reklam için sınırlı kullanıcı verilerine sahip olduğunu söylüyor. Bu, örneğin, kullanıcının ülkesi veya şehri, dili, izlediği kanallar ve reklamlarla etkileşimleri içeriyordu. WhatsApp'ı diğer meta hesaplarla bağlayan herkes, bu hesaplardan reklam tercihlerini ve reklam bilgilerini otomatik olarak sağlar. Kişisel mesajlar, çağrılar ve durum raporları ise uçtan uca kaldı.
Reklamlara ek olarak, WhatsApp daha fazla ücretli işlev sunar. Gelecekte, kullanıcılar en sevdikleri kanalları aylık abonelikler aracılığıyla destekleyebilir ve özel içerik alabilirler. Bunu, bir kanala abonelerin yaratıcı üyeliğini destekleyebileceği ve karşılığında belirli avantajlar sağlayabileceği YouTube gibi diğer hizmetler örneği izler. Buna ek olarak, kanal operatörleri ödeme için “reklamı yapılan kanallar” aracılığıyla aralığını artırabilir. Şimdiye kadar, WhatsApp, mevcut tüm kanalların arama işlevi aracılığıyla bulunmasını bile değil, yalnızca kenelerle seçilmiştir.
Elbette WhatsApp'ta Değişiklik
Önlemler elbette bir değişikliği temsil ediyor. WhatsApp'ın kurucusu Jan Koum ve Brian Acton, 2009 yılında kasıtlı olarak reklam vermeye karar verdiler ve reklamsız bir iletişim platformu oluşturdular. Her ikisi de o zamanlar 19 milyar dolara gerçekleşen Facebook (Today Meta) tarafından devralınmasından birkaç yıl sonra şirketten ayrıldı.
Reklam ve diğer yeni işlevler önümüzdeki aylarda piyasaya sürülecek.
(MKI)
Ne yazık ki, bu bağlantı artık geçerli değil.
Boşa harcanan eşyalara bağlantılar 7 günden daha büyükse veya çok sık çağrıldıklarında geçersiz hale gelir.
Bu makaleyi okumak için bir Haberler+ paketine ihtiyacınız var. Bir haftayı şimdi yükümlülük altına almadan test edin – yükümlülük olmadan!