Yurt haricinden Noel ve yılbaşı ikramı talebinde yüzde 50 artış

RAM

New member
Yurt haricinden Noel ve yılbaşı ikramı talebinde yüzde 50 artış
Şirketlerin, kurumların ve tüketicilerin özel günler için ikram talebi her geçen gün artarken, bu alandaki eserler de giderek çeşitleniyor. Son senelerda promosyonlarda elektronik mamüllerin yükü artarken, dini bayramlarda klasik haline gelen ikramlarda ise epeyce fazla değişim gözlenmiyor.


Hazreti İsa’nın doğum günü olarak kabul edilen Noel gecesi ve yılbaşı periyodunda bilhassa Hristiyan aleminde promosyon ve ikramlık eserlere talep artıyor. Artan talep, Türk üreticilere ise siparişlerde yoğunluk olarak yansıyor.


Sektör temsilcileri, yaptığı açıklamada, Noel ve yılbaşı döneminde yurt haricinden artan ikramlık eşya talebine ait değerlendirmelerde bulundu.


100’den çok ülkeye promosyon ihracatı


Promosyon Eserleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) İdare Konseyi Lideri Mehmet Yücetürk, Türkiye’nin son senelerda promosyon bölümünde süratli büyüme yakaladığını söylemiş oldu.


Onlarca kesimi direkt ilgilendiren promosyonda büyümenin son senelerda ekseriyetle çift hanelerde gerçekleştiğini anlatan Yücetürk, dokumadan mobilyaya, porselenden cama, deriden kırtasiyeye kadar onlarca dalla direkt bağlantısı bulunan promosyonu öteki kesimler üzere dar bir alana konumlandırmadıklarını bildirdi.


Yücetürk, Türkiye’nin başta Avrupa ve Orta Doğu olmak üzere 100’den çok ülkeye promosyon ihracatı gerçekleştirdiğini kaydederek, bu yıl promosyon ve ikramlık eşya ihracatının 3 milyar dolar olarak gerçekleşmesini beklediklerini vurguladı.


‘İki aydır talepleri karşılamak ismine 7/24 çalışıyoruz’


Mehmet Yücetürk, son senelerda Noel ve yılbaşı periyodunda promosyon talebinin kesim ortalamasının üzerinde arttığını belirterek, Christmas devri için genelde Noel Baba bahisli tişört, atkı, bere, defter ve kupa bardak ile kar küresi talep edildiğini, yalnızca bu periyot için yapılan ihracat meblağının 40 milyon dolar civarında olduğunu anlattı.


Yücetürk, “Yılbaşı için ise ajanda, defter, seramik kümesi ve dokumacılık kümesi alanında ve geniş yelpazede ikramlık talebi var. Son periyotta yılbaşı ikramları içinde taşınabilir güç kaynağı (powerbank), usb ve ses bombası dediğimiz bluetoothlu taşınabilir hoparlörler revaçta. Christmas dünyanın her yerinde tıpkı lakin yılbaşı talebi değişebiliyor” şeklinde konuştu.


Son devirde peluş oyuncak bölümünün yatırımının ve üretiminin de arttığını vurgulayan Yücetürk, peluş oyuncak sektörünün de bu vakitte gözle görülür ihracat yapmaya başladığını bildirdi.


Hediyelik talebinin en çok Orta Doğu ve Balkan ülkelerinin yanı sıra Almanya, İngiltere ve Fransa’dan geldiğini aktaran Yücetürk, “Noel ve yılbaşı hediyeliklerini 100’den çok ülkeye gönderiyoruz. Bu alandaki ihracatımızın geçen yıla nazaran yüzde 50 artarak 400 milyon doları aşmasını bekliyoruz. Son iki aydır talepleri karşılamak ismine 7 gün 24 saat temeliyle 3 vardiya olarak çalışıyoruz. Önemli bir talep var. Noel ve yılbaşı hediyeliklerinin yüzde 70’i son 3 ayda ihraç ediliyor” açıklamasında bulundu.


‘Hızlı üretim kabiliyetimiz yardımıyla sipariş 3-4 günde ellerinde oluyor’


PROMOTÜRK İdare Heyeti Lideri Yücetürk, Türkiye’nin süratli ve kaliteli üretim kabiliyetinin yanı sıra Avrupa ve Orta Doğu’ya yakınlığının bu alandaki ihracatı artırdığını belirterek, “Pazartesi verilen sipariş en geç perşembe günü Avrupa’daki raflarda oluyor. 3-4 günde sipariş ellerine ulaşıyor. Bilhassa Christmas hediyeliklerinde elde ne kadar stok bulundurulacağını varsayım etmek sıkıntı oluyor. Bu niçinle stok bitince Türkiye’den çabucak sipariş verilebiliyor” ayrıntılarını verdi.


Türkiye’nin promosyon kesiminde sahip olduğu avantajların yabancı yatırımcıları da cezbettidiğini, bu alanda yerli ve yabancı yatırımların sürdüğünü lisana getiren Yücetürk, bilhassa Avrupa’dan talebin Türkiye’ye kaydığını bildirdi.


Yücetürk, “Pandemi şartlarından daha sonra Çin’de hala sıfır Kovid siyaseti niçiniyle biroldukca fabrika çalışmıyor. Tedarik zincirinin kırılmasıyla Çin’e karşı oluşan olumsuz algıdan daha sonra Türkiye’ye büyük kayış var” açıklamasında bulundu.


‘İsme özel eserler ilgi görüyor’


İstoç İş Adamları Toplumsal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (İSTOÇDER) Lideri Ahmet Acar da hem yılbaşı süslemeleri birebir vakitte ikramlık ve promosyon konusunda firmaların ağır bir devirde olduğunu söylemiş oldu.


Yapay yılbaşı ağacı, Noel çelengi, ağaç süslemeleri, aydınlatmalar ve kutlama aparatları üzere modüllerin yurt haricinden ağır talep gördüğünü anlatan Acar, ikramlık kısmında da kupa, kalem, cüzdan, atkı, dekoratif eşya, ajanda üzere her insanın kullanabildiği mamüllerin ön plana çıktığını bildirdi.


Acar, “Süs materyal üreticisi aslına bakarsan yılın yalnızca bir periyodunda iş yapıyor. Bu materyaller konutta, iş yerlerinde, restoran ve otel üzere yerlerde kullanılıyor ve her sene yenileniyor. Enflasyondan ötürü ikramlarda daha uygun olanlar tercih ediliyor. özelleştirilmiş, isme özel mamüllerin istek gördüğünü söyleyebiliriz. bir daha akıllı telefonlara yönelik promosyon eserleri ilgi çekiyor. İhracat kısmında daha epeyce dekoratif eserler, teknolojik eserler ve mutfak eşyaları ön plana çıkıyor” yorumunu yaptı.


Acar, İstoç’tan başta ABD, Hollanda, Romanya, İsrail ve Irak olmak üzere 100’den çok ülkeye Noel ve yılbaşı hediyelikleri ihracatı yapıldığını bildirdi.

Haber Sitelerinden Alıntıdır.