AI arama Perplexity yerel reklamları entegre ediyor

celeron

Global Mod
Global Mod
Şaşkınlık yeni bir tür yapay zeka arama motorudur. Bir şey sorarsanız Perplexity, ChatGPT ve Co. gibi doğal dilde yanıt verir. Ancak, ChatGPT'den farklı olarak, arama motoru her bilgi parçasını bir bağlantıyla sağlar ve geldiği makalelere, web sitelerine ve bilgi kaynaklarına atıfta bulunur. Artık reklamların arama sonuçlarına taşınması gerekiyor. Henüz bir başlangıç tarihi yok; önümüzdeki çeyreklerde başlayacağını söylüyorlar.

Reklamcılık



Amazon'un kurucusu Jeff Bezos yakın zamanda Perplexity'ye yaklaşık 74 milyon dolar yatırım yaptı. Arama motoru Google'a gerçek bir rakip olmak istiyor. Aslında Google'ın Arama Üretken Deneyimi'ne (SGE) benzer şekilde çalışıyor ancak henüz herkes tarafından kullanılabilir değil – en azından Avrupa'da değil, ABD'de yalnızca test ortamında kullanılabilir. Perplexity'yi kullanmak için bir hesaba bile ihtiyacınız yok. Ancak bir hesapla ek işlevler kullanılabilir. Arama motoru, koleksiyonlar oluşturabileceğiniz, konuları keşfedebileceğiniz ve daha fazlasını yapabileceğiniz bir kenar çubuğuyla birlikte gelir.

Ancak Perplexity, yalnızca yanıt veren klasik bir arama motoru değil, aynı zamanda bir fikir kaynağı da olmak istiyor. Yapay zekanın ilgi çekici olabilecek konular hakkında önerilerde bulunmasının nedeni budur. Tek yapmanız gereken arama alanına tıklamak; güncel konularla ilgili önerilerin bir listesi görünecektir. Perplexity aynı zamanda videoları ve görselleri işleyebildiği gibi, örneğin ortaklığı bulunan Yelp'teki bilgilere de erişebilir.

Şaşkınlık yönelim yaratmak istiyor


Ancak şu anda Google'da daha iyi durumda olan klasik arama sorguları da var; örneğin bir futbol kulübünün adresi veya genel merkezi veya benzeri çok spesifik gerçekler. Hannover 96'nın merkezinin nerede olduğu sorulduğunda Perplexity üç kaynak kullanıyor; bunlardan ilki Wikipedia, ardından Hannover 96 web sitesinin baskısı ve son olarak da Hannover şehrinin web sitesi. Sonuç şu: “Özet olarak Hannover 96'nın genel merkezinin Aşağı Saksonya Hannover'de olduğu açıkça söylenebilir. Arama sonuçları net ve tutarlı bilgiler sağlıyor.”

Arama Perplexity'de çağrıldığı için bir konu başlattıysanız, buna bir konuşma gibi devam edebileceğiniz için, AI arama motoru daha fazla, uygun sorular önerir. Reklamın da devreye girmesi gereken yer burasıdır. Adweek, cevabın altında reklamların yanı sıra başka soru ve önerilerin de yer aldığını biliyor. Bunlar başlangıçta native reklamlar olmalıdır; markalar uygun öneriler sunabilir. Perplexity'nin belirttiği amaç, “bilgi seli içindeki gürültüyü” kırmak ve insanlara yönlendirme sağlamaktır. Adweek, Perplexity'nin baş işletme sorumlusu Dmitry Shevelenko'dan alıntı yapıyor: “Reklamcılık her zaman harika bir şirket kurma isteğimizin bir parçası olmuştur.”

Ücretli hesaba sahip kişilere yönelik reklam verme konusunda durumun ne olduğu henüz belli değil. Şaşkınlık aylık 20 dolara mal oluyor. Yapay zeka arama motoru, OpenAI'nin GPT modelinin yanı sıra kendi yapay zeka modelini de temel alıyor. Kendi açıklamasına göre Perplexity'nin Ocak ayında 10 milyon aktif kullanıcısı vardı. Arama sohbet robotu Almanca konuşuyor ve herhangi bir tarayıcı üzerinden erişilebilir; Perplexity, standart arama motoru olarak Arc'a entegre edilmiştir.

Son fakat bir o kadar da önemlisi, yapay zeka patlaması aynı zamanda aramanın geleceği için yeni bir rekabet de yarattı. Bazı yeni arama motorları pazara girdi; örneğin Neeva başlangıçta özellikle umut verici bir adaydı, ancak artık kullanımdan kaldırıldı. Reklamlardan uzak durmaya ve masrafları abonelik yoluyla karşılamaya çalışmışlardı. Açıkçası bu işe yaramadı.


(emw)



Haberin Sonu