Apple: Daha fazla kendin yap yedek parça ve daha kolay kimlik doğrulama

celeron

Global Mod
Global Mod
Apple, 21 Haziran’dan itibaren iPhone 14 serisi ve M2 özellikli MacBook Air 13 inç ve M2 Pro ve M2 Max özellikli MacBook Pro modelleri (14 inç ve 16 inç) dahil olmak üzere diğer Mac modelleri için de yedek parçalar veya araçlar sunacak. Böylece üretici, Nisan 2022’de başlayacak olan programını genişletiyor. Bu programda, elektronik cihazları tamir etme konusunda deneyimli son müşteriler, Apple Store’larda ve Apple Yetkililerinde bulunan aynı kılavuzlara, orijinal parçalara ve araçlara (ödünç alınacak) erişebilecek. Servis sağlayıcıları.


Apple ayrıca ekranlar, piller ve kameralar gibi iPhone onarımları için kimlik doğrulama sürecini basitleştirmek istiyor. Bunu yapmak için üretici, sabit yazılımı güncelleyen, parçaları kalibre eden ve en önemlisi (anakarttaki Secure Enclave’e bağlı) biyometrik sensörlerin onarımı için sistemde oturum açan “Sistem Yapılandırması” adlı bir onarım sonrası yazılım aracı sağlar. Aynı zamanda onarımların orijinal Apple parçaları ile yapılmasını ve parçaların düzgün çalışmasını sağlar. Bu prosedür, başka kaynaklardan yedek parça kullanımını engellediği için tanıtıldığında birçok kullanıcı tarafından zaten eleştirilmişti.


Ne de olsa, kullanıcıların artık sensörlerin kilidini açmak için Self Servis Onarım destek ekibiyle iletişime geçmesi gerekmiyor, ancak artık bu son adımı kendileri gerçekleştirebiliyor. Bunu yapmak için, cihazlarınızı teşhis moduna alarak ve ekrandaki talimatları izleyerek Sistem Yapılandırma aracını başlatmanız gerekir. Ancak, ekip gerekirse yardıma hazırdır.







Apple ayrıca son müşterilere bazı iPhone’lar ve Mac’ler için yedek parçalar ve araçlar sağlar.



Self Servis Onarım, iPhone 12 ve iPhone 13 serisinin gerçek derinlik kamerası ve üst hoparlörü ile Almanya ve diğer bazı ülkelerdeki M1 özellikli Mac masaüstü bilgisayarlar için de başlamalıdır, ancak başlangıçta Avusturya veya İsviçre için geçerli değildir. Müşteriler ayrıca yeni eklenen Apple cihazları için onarım talimatlarına, yedek parçalara ve aletlere özel bir çevrimiçi mağaza olan “Self-Service Repair Store” aracılığıyla ulaşabilirler.

Program kullanıma sunulmadan önce, Apple bu tür yedek parçaları yalnızca yetkili tamircilere satıyordu, bu nedenle son müşterilerin bir bileşen arızalanırsa cihazlarını orada tamir ettirmeleri gerekiyordu.



Mac & i'den daha fazlası



Mac & i'den daha fazlası




(Evet)



Haberin Sonu