Baltık Denizi: Savunma Bakanlığı GPS sorunlarından Rusya'yı sorumlu tutuyor

celeron

Global Mod
Global Mod
En geç Aralık ayından bu yana, Doğu Baltık Denizi bölgesindeki GPS gibi uydu navigasyon sistemlerinin işlevselliği sıklıkla ciddi şekilde kısıtlandı. Nakliye şirketlerinin yanı sıra özellikle havayolları da rotada kalma konusundaki sorunlardan şikayetçi. Kuzey Polonya ve Baltık Devletleri'nin hava sahası özellikle etkileniyor ve hatta bazı durumlarda İsveç ve Danimarka'nın güneyi, diğer tarafta Mecklenburg-Batı Pomeranya ve Brandenburg hava sahası bile etkileniyor. Federal Savunma Bakanlığı'nın bunun arkasında kimin olduğundan pek şüphesi yok. Bakanlığın bir sözcüsü t-online'a şunları söyledi: “Küresel navigasyon uydu sisteminde devam eden kesintiler büyük olasılıkla Rusya kaynaklıdır ve Kaliningrad Oblastı'ndan kaynaklananlar da dahil olmak üzere elektromanyetik spektrumdaki kesintilere dayanmaktadır.”

Reklamcılık



Bu, özellikle kamuya açık bilgileri değerlendiren açık kaynak istihbaratı (Osint) uzmanlarının bulgularına karşılık geliyor. Sahte sosyal medya hesabı Markus Jonsson nihayet Mart ayının sonunda karar verildi: “Baltık Jammer” olarak bilinen sinyal bozma tesisi, Rusya'nın Kaliningrad (Königsberg) eksklavında bulunmaktadır. Araştırma için, sinyal bozucunun radyo veya radyo ufkunun yoğunluğu, Şubat ayından bu yana 11.496 uçağın “navigasyonunu kaybettiği” ilk konumlar temel alınarak hesaplandı. Sıkışmanın kaynağı şüphesiz Kaliningrad'da, muhtemelen sahilde. Radyo ufku, bir verici tarafından yayılan radyo dalgalarının dünya yüzeyine tam olarak teğet olduğu ve dolayısıyla doğrudan alıcılara gönderilebildiği alanları içerir.

“Markus Johnsson”da bu var birkaç veri seti yayınladıdiğer araştırmacıların hesaplamaları ve sonuçları anlayabilmesini sağlar. Alman Havacılık ve Uzay Merkezi'nin (DLR) Denizcilik Sistemleri Departmanı başkanı Ralf Ziebold, verilerin geçerliliğini henüz kontrol edememiş olsa bile t-online yöntemini faydalı olarak nitelendirdi. Acil bir durumda, özellikle uçağa iniş sırasında ve gemilerde görüş mesafesinin zayıf olduğu durumlarda ilgili aksamaların etkileri ciddi olur. Eğer Rusya işin içindeyse “Baltık Karıştırıcı”nın büyük olması gerekir: “GPS sinyallerini daha geniş bir alanda bozabilmek için uygun bir iletim gücüne ve aynı zamanda mümkün olduğu kadar yüksek bir antene ihtiyacınız var. ” İstasyonun yüksekliği arttıkça radyo ufku da artar.

Uzun resmi kanallar: ITU'nun müdahale etmesi gerekecek


Savunma Bakanlığı'nın raporuna göre bu tür sorunlar, silahlı kuvvetler için sivil havacılık ve deniz taşımacılığından daha az sorun teşkil ediyor. Zaten askeri sistemler sadece sivil navigasyon sistemlerine dayanmaz. Askeri yapıların işlevselliği bozulmadan kalacaktır. Federal Ağ Ajansı'na göre, yurtdışındaki radyo paraziti “temel olarak” kaynağın bulunduğu devletin yetki alanına girmektedir. Tanımlanmış bir raporlama kanalı var: Sorumlu ülkeden Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) aracılığıyla “harekete geçmesi isteniyor”.

Mümkün olana Baltık fay sisteminin tam konumu kullanıcılar Johnsson'un gönderisinin altında İpuçları bırakın. 142. Rus Elektronik Harp Taburu'nun (EloKa) olduğuna dair bir not var. merkezi Kaliningrad şehri ile deniz arasında sahip olmak. Estonyalı yazılım şirketi SensusQ'dan bir başka Osint uzmanı Erik Kannike, Ocak ayında sinyal bozucunun muhtemelen gizemli Rus EloKa sistemi Tobol hakkında. Rusya'nın Ukrayna'daki Starlink yayınlarını kesmek için bunu zaten denediği söyleniyor. ABD araştırma enstitüsü Mitre'deki Teknoloji ve Ulusal Güvenlik Merkezi'nin 2020 tarihli bir raporuna göre, Rusya'nın yalnızca kara kuvvetlerinde “drone'ları, radar cihazlarını, GPS frekanslarını, hücresel ağları ve mobil ağları kontrol etmek için” halihazırda 30'dan fazla farklı elektronik kontrol sistemi bulunuyordu. diğer komuta ve kontrol sistemleri “saldırı kontrol veya iletişim cihazları”.


(mki)



Haberin Sonu