Basitleştirilmiş lojistik alanı, Toskana teknik teklifin yeni versiyonunu onayladı

Samuag

New member
Toskana'da Basitleştirilmiş Lojistik Bölgesinin (ZLS) kurulmasına yönelik önemli bir adım. Bölge konseyi, en az birkaç yıldır beklemede olan süreci hızlandırmak amacıyla ZLS'nin kurulmasına yönelik teknik teklifin yeni versiyonunu onayladı. Bakanlar Kurulu'nun talep ettiği teknik değişiklikler, Nisan 2022'de onaylanan önceki versiyona, Nisan 2024'ün ortasında yapıldı. Kuruma hızlı bir şekilde ulaşılmasının sağlanması için Bölgeler konferansına çağrıda bulunan Toskana, şimdi de Hükümet'in kuruluş kararnamesini imzalamasını ve 6 yıldan fazla süren bir işi sonuçlandırmasını sağlayın.

Yakında sözlerden eyleme geçebileceğimizi ümit eden ekonomi konsey üyesine göre, hükümetin talep ettiği bu marjinal değişikliklerin onaylanmasıyla, bir araç olan Zls Toscana'nın kurulması için bir süre önce başlatılan süreci nihayet sonuçlandırmak mümkün. Livorno ve Piombino'nun karmaşık endüstriyel kriz bölgeleri ve Massa-Carrara Eyaleti'nin endüstriyel kriz bölgesi ile birlikte özellikle kıyı bölgesi için tüm bölge bölgesinin lojistik yönleri açısından belirleyicidir.

Basitleştirilmiş Lojistik Bölgeler, Özel Ekonomik Bölgeler ile birlikte, 2018 yılında hükümet tarafından uygulamaya konulan ve Bölgelere, özellikle işletmeler için uygun teşvik ve idari koşulların uygulandığı liman altyapılarına dayalı fonksiyonel bölgeleri belirleme olanağı veren iki araçtır. maksimum süre 7 yıl olup, 7 yıl daha uzatılabilir. SEZ'ler ve ZLS'ler, tüm alanların verimliliğini artırmayı, istihdamı ve bölgesel ekonomik ve sosyal kalkınmayı artırmayı, güvenilebilirliği ve Birbirine bağlı ve etkili bir lojistik sistemi geliştirmek. Böylece, ana lojistik merkezlerle (limanlar, uluslararası limanlar) yakından bağlantılı, olağan mevzuata aykırı olarak uygun ekonomik-yasal rejimlerin oluşturulduğu, güçlü üretim kapasitesine sahip alanlar geliştirilmektedir.

Toskana'da, Sahilin 4 liman bölgesinden (Livorno, Piombino, Marina di Carrara, Portoferraio) başlayarak diğer ana bölgesel lojistik altyapılarını dahil etmeyi ve işlevsel olarak entegre etmeyi amaçlayan 'çok merkezli' bir ZLS yapısı yapılandırılmıştır. yakınlık düğümleri olarak Livorno'daki Guasticce'nin Toskana Amerigo Vespucci ara limanı ve Pisa havaalanının yanı sıra modal bağlantı düğümü olarak Prato'nun merkezi Toskana ara limanı.

Bölge, kuruluşa ilişkin ilk teknik teklifini Temmuz 2020'de gönderdi. Birkaç ay sonra, Kasım 2020'de, Hükümet'ten gelen ve bazı gözlemleri içeren yanıt derhal uygulamaya geçirildi ve Şubat 2021'de gönderilen ikinci versiyona dahil edildi. Bu nedenle, Haziran 2021'e geldik. Aynı yıl, başka bir değişiklik talebiyle ve Kasım 2021 sonunda üçüncü versiyonun gönderilmesiyle. Ardından, Avrupa düzeyinde beklenen başka değişiklikler de yapıldıktan sonra, Haziran 2022'de dördüncü teklif gönderildi. Neredeyse iki yıl sonra bu noktaya ulaştık. Ekonomi ve Maliye Bakanlığı'nın talep ettiği bazı marjinal değişiklikleri uygulayan beşinci teklifte.