Bir telefon sistemi olarak Microsoft Teams – çalışıyor mu?

celeron

Global Mod
Global Mod
İronik olarak, şirkette bir telefon sistemi olarak Microsoft Teams – o zaman neden bir toplantı olmasın? Microsoft, farklı hizmetlerin birleştirilmesinde çok fazla potansiyel görüyor ve şimdi ayrıca işbirliği yazılımını “sabit hatlı telefon görüşmeleri” için bir arka uç olarak açıkça sunuyor. VAF Federal Telekomünikasyon Birliği, ücretsiz bir uzmanlık belgesinde dikkat etmeniz gerekenlere daha yakından baktı. Yazarlar Andreas Steinkopf ve VAF’ın ilk başkanı Daniel Brosend ile fırsatlar ve riskler hakkında konuştuk.


VAF neden “ekiplerde telefon entegrasyonu/sabit hat entegrasyonu” konusunda bir yayın oluşturdu?

Daniel Brosend: Şirketler ekipleri kullanır ve ITC sistem evleri olarak üyelerimize ekiplerin telefon bağlantısıyla ilgili sorularla giderek daha fazla yaklaşıyor. Üyelerimiz müşterilere tavsiyelerde bulunur ve bu nedenle, bir ticaret birliği olarak ekiplerin telefona özgü yönleriyle ilgileniriz.

Teknik belge, farklı işletim modelleri için karar verme sürecinde destek sağlamayı amaçlamaktadır. Bunu yaparken, karar vericilere ve bütünleştiricilere, telefon bağlamında ekiplerin en uygun çözümü temsil edip etmediğini bireysel olarak değerlendirmeleri için ipuçları vermek istiyoruz. Bu nedenle bu belge aynı zamanda farklı modellerin sınırlarını gösterir ve teknik bağlantıları açıklar.

Böyle bir takımyıldızda, müşteriler teknik olarak tamamen Microsoft’a bağımlı hale gelmiyor mu?

Andrew Steinkopf: Microsoft’un Teams Telefon Sistemi buluttan bir SaaS çözümü olduğundan, diğer bulut sistemlerinde olduğu gibi buna da “evet” yanıtı verilmelidir. Bununla birlikte, tesise kurulan bir kalıcı şube cihazı, bir hizmet olarak yalnızca telefon sisteminin devre dışı kalması gerekiyorsa, genel ses şebekesine beka telefonu sunar. Site bağlantısı başarısız olursa, en azından dahili telefon hala mümkündür. Ek telefon yedekliliği sağlayabilen PBX’lerle çeşitli bir arada bulunma senaryoları da vardır.

Bu alanda Microsoft Teams için hangi rekabet var?

Daniel Brosend: Microsoft 365 ile şu anda hala izin verilen bağlantı, Microsoft’a güçlü bir başlangıç konumu sağlar. Bir sabit hat sağlayıcısı olarak Microsoft, Deutsche Telekom, Vodafone ve birçok küçük ve yerel sağlayıcı gibi geleneksel sağlayıcılarla rekabet halindedir. Bir TC sistemi için bir SaaS çözümü olarak Microsoft, Webex ile Zoom veya Cisco gibi büyük oyuncuların yanı sıra Alcatel Lucent Enterprise (ALE), Unify (eski adıyla Siemens ) dahil olmak üzere SaaS çözümleri geliştirmiş klasik TC sağlayıcılarıyla rekabet eder. , Innovaphone, Mitel ve ayrıca Enreach, gnTel veya nfon gibi daha yeni sağlayıcılar. Farklı odaklara sahip giderek daha fazla sayıda sağlayıcı, telefonu ürünlerine entegre ediyor. Pazar çok dinamik ve sağlayıcıların sayısı neredeyse yönetilemez.


Microsoft, klasik telefon sistemlerinin tüm özelliklerini eşleyebilir mi?

Andrew Steinkopf: Önceki PBX’ler kelimenin tam anlamıyla binlerce telefon işlevi sunduğundan, Teams kesinlikle bunu karşılayamaz. Bununla birlikte, Microsoft ekipler geliştirmeye devam ediyor ve iş ortağı ekosisteminde üçüncü taraf sağlayıcılar, piyasada talep gören ve Teams API aracılığıyla desteklenebilen klasik telefon işlevlerini çoğaltıyor.

Microsoft’tan eksiksiz bir çözümün, yani telefon sağlayıcısı olarak Microsoft’un avantajları ve dezavantajları veya sınırlamaları nelerdir?

Daniel Brosend: Bu senaryonun bir avantajı, yönetimin koordineli bir üründe bir arayüzde yer almasıdır.

Ancak sağlayıcı olarak Microsoft ile yalnızca ön ödemeli arama kredileri (iletişim kredileri) satın alınabilir ve standart bağlantı ücretleri oldukça yüksektir. Sabit ücretler mevcut değildir ve 0800 dışındaki numaralar çevrimdışı faturalandırma ile aranamaz. Faks gibi eski aygıtlar yalnızca ek SIP ağ geçitleri ve analog telefon bağdaştırıcıları (ATA’lar) aracılığıyla desteklenir. Sistem evleri, şirketlerin bu kısıtlamaları kendileri çözmelerine yardımcı olabilir. Buna Operator Connect aracılığıyla, örneğin farklı fiyatlara sahip sabit ücretler ve dakika paketleri sunan listelenmiş alternatif sağlayıcılara bağlantı veya bir Kurumsal Oturum Sınır Denetleyicisi (E-SBC) aracılığıyla genel ses ağına bağlantı dahildir.

Müşteri, mevcut şirket içi telefon çözümlerini entegre etmek için hangi seçeneklere sahip?

Andrew Steinkopf: Temel olarak üç entegrasyon senaryosu vardır. Her şeyden önce, numara stokunun ekipler ve PBX arasında paylaştırıldığı paralel çalışma olasılığı vardır. Başka bir senaryo olarak Teams, bir PBX’in alt sistemi olarak hareket edebilir. Ek olarak, PBX yazılım telefonunun Teams GUI’ye üçüncü taraf entegrasyonu gerçekleştirilebilir. Yazılım telefonu daha sonra ayrı bir kutucuk olarak görünür.

Bu tür entegrasyonlardaki teknik ve organizasyonel zorlukları nerede görüyorsunuz?

Daniel Brosend: Müşteri senaryosunun tamamı bireysel olarak geliştirilmelidir. Buna, örneğin SD-WAN teknolojisi ile IP yönlendirmesinin QoS optimizasyonu, aynı zamanda sağlayıcı seçimi, E-SBC’nin en iyi konumlandırılması ve yönetimi ve elbette Teams yönetici merkezindeki birçok parametre dahildir.

Yönetim böyle bir girişi desteklemelidir, çünkü müşterinin çalışanlarının yeni çalışma yöntemlerine, süreçlerine ve işlevlerine aşina olması gerekir, böylece hiçbir ret ve hatta ret olmaz. Telefon bütçesinde genellikle gerekli olan artış da bir zorluk teşkil edebilir.

Böyle bir entegrasyonda hangi güvenlik hususları dikkate alınmalıdır?

Daniel Brosend: Burada güncel BSI tavsiyesi APP.5.4’e dikkat çekmek istiyorum. İçinde BSI, şirketin sınırlı güvenilirliğe sahip ağlar aracılığıyla UCC iletişimi için standart bir koruma gereksinimi varsa, en azından ağ geçidindeki veya SIP sağlayıcısına giden ağ geçidindeki ses hizmetleri için bir E-SBC kullanılmasını talep eder. İlgili koruma gerekliliklerine göre mevcut güvenlik mimarisine entegrasyon gözetilmelidir.

Ses kalitesini iyileştirmek ve Microsoft sunucuları aracılığıyla gereksiz gecikmeleri önlemek için veri akışlarını optimize etmenin yolları var mı?

Andrew Steinkopf: Evet, aşağıdaki IP yönlendirme optimizasyonlarından bahsetmek gerekir: Ses verisi akışlarını doğrudan sağlayıcıya yönlendirmek için E-SBC’deki RFC-5245 tabanlı ICE-Lite protokolü aracılığıyla ortam atlamanın etkinleştirilmesi. Bununla birlikte, bazı takımyıldızlarda, VoIP ortam verileri de akmaya başlayana kadar bağlantının kurulması 4 ila 5 saniye sürebilir.

Microsoft ayrıca Azure Eşleme Hizmetini önerir. Bu, müşteri verilerinin doğrudan en yakın Microsoft ağ geçidine yönlendirilmesini sağlar. Bu, gelişmiş hizmet kalitesi güvencesiyle uçtan uca bir SLA sağlar.

Ek olarak, bir şirket VPN’sinden gelen ekip verileri, şirket merkezindeki bir ara aracılığıyla değil, uzak konumlardaki yerel aralar aracılığıyla Microsoft’a yönlendirilmelidir. Bu kesinlikle en iyi şekilde SD-WAN bileşenleri ile elde edilir. Şirket VPN’i içinde, örneğin DiffServ aracılığıyla ekip verilerinin çift yönlü önceliklendirilmesi önerilir.

Müşterinin mevcut Microsoft 365 lisanslarına ek olarak ek lisanslara ihtiyacı var mı?

Andrew Steinkopf: Müşteri halihazırda E5 tam lisansına sahip değilse, kullanıcı başına eklenti lisansları ayırması gerekir. Microsoft telefon hizmeti sağlayıcısı olacaksa, “Teams Telephone with Calling Plan” eklentisine ihtiyacınız var. Müşteri başka bir sağlayıcı seçmek isterse “Teams Telefon Standardı”na ihtiyaç duyar.

Bay Brosend ve Bay Steinkopf, yanıtlarınız ve bu konudaki görüşleriniz için çok teşekkür ederim. İlgilenen okuyucular ücretsiz uzmanlık makalesini VAF web sitesinde bulabilirler.



iX Magazine'den daha fazlası



iX Magazine'den daha fazlası




(fo)



Haberin Sonu