Çin’in Togg’u cebinde yatırımla geldi

Professional

New member
MG, Seres ve Skywell markalarının akabinde Çin’in en büyük üreticilerinden Chery de 2023 prestijiyle bir daha Türkiye’de satışlara başlayacağını duyurdu. Fakat bir fark var. Chery, sıraladığımız öteki markalardan farklı olarak Türkiye’ye lokal bir distribütör aracılığıyla değil, direkt girme sonucu aldı. Çin devleti tarafınca kurulan otomotiv devinin Türkiye planları ise çok argümanlı. Bu kapsamda, Türkiye’yi üst seviye yöneticilerinden birisi olan Fenghuo Si’ye bağlayan Chery markası , Lider Yardımcılığı misyonuna ise Renault Group’tan Ahu Turan’ı transfer etti.

ÜRETİM İHTİMALİ

Konuyla ilgili geçtiğimiz hafta İstanbul’da otomotiv gazetecilerinin iştirakiyle gerçekleşen yuvarlak masa toplantısında bir ortaya geldiğimiz Chery Türkiye Lideri Fenghuo Si, 2023 yılının birinci yarısında 3 farklı akaryakıtlı SUV modeli Türkiye’de satışa sunacaklarını belirterek, “Türkiye, Chery’nin Avrupa stratejisi kapsamında kilit bir ülke. Türkiye’deki potansiyel araştırmalarımız daha sonrasında eserlerimizin beğenilip, pazar hissesini arttırması halinde her türlü olasılığın olabileceğini söylemek isteriz. Net bir planımız var. Birinci etapta arabalarımız Çin’den ithal edilecek. Eserlerimiz beğenilir ve pazar hissemiz yüksek olursa Türkiye’de üretim ihtimalini de değerlendiriyoruz” tabirlerini kullandı.

3 AKARYAKITLI SUV

Markanın bayilik ağıyla ilgili soruları da yanıtlayan Fenghuo Si, “Türkiye’de bir sistem kurarken arabalar diyoruz, büyük bir marka diyoruz. Kesinlikle ki buradaki en değerli iş ortaklarımızdan bir tanesi yetkili satıcı ağımız. ötürüsı ile Türkiye’de 7 coğrafik bölgede 2023 yılında 25 yetkili satıcı ile faaliyete geçiyor olacağız. Önümüzdeki periyotta bunu kademe kademe 40’lı sayılara ulaştırmayı hedefliyoruz” dedi. Chery Türkiye Lider Yardımcısı Ahu Turan ise, Türkiye’ye birinci etapta 1.6 litre akaryakıtlı motor ve 7 ileri otomatik şanzımana sahip TIGGO 8 PRO, TIGGO 7 PRO, OMODA 5 modelleriyle giriş yapacaklarını söylemiş oldu.

‘ESKİ MÜŞTERİLERİMİZİ UNUTMADIK’

– Chery, 2009 yılında Türkiye’ye Mermerler otomotiv distribütörlüğü ile girmiş lakin bu serüven hem kısa birebir vakitte tüketici açısından mağduriyet yaratan bir sonla bitmişti. Getirilen modeller Türkiye pazarı için pek de uygun olmadığı üzere satış daha sonrası servis tarafında da müşteri mağduriyetleri yaşanmıştı. 5 yıl ortadan daha sonra bir daha Türkiye pazarına gireceğini duyuran Chery’nin Türkiye Lideri Fenghuo Si, bu bahisle ilgili sorularımızı, “Tabii ki Chery olarak biz evvelden otomobillerimizi satın alan müşterilerimizi de unutmadık. Burada kuracağımız tam kapsayıcı bir sistem ile hem yeni müşterilerimizi tıpkı vakitte eski müşterilerimizin muhtaçlıklarını karşılıyor olacağız” halinde yanıtladı.