Çocuklar geleceklerini inşa etmeye başlıyor! Robotik kodlama ile çağ atlıyorlar

Professional

New member
Eğitim ömrü günümüzde fazlaca daha erken başlıyor. 4 yaşında kreşlerde başlayan eğitim bundan daha sonra analitik niyete yönlendirecek olan kodlamayı da birlikteinde getiriyor. Çocukların alışkanlıkları da her geçen gün değişmeye başladı. Evvelden bebek ve otomobille oyalanan çocuklar şimdilerde bilgisayar, tablet ve akıllı telefonları kullanmaya başladılar. Bu maharetlerini de sistemin içine girerek devam ettirebiliyorlar.

Çizgi sinema için bir devir sabah neslini bekleyen jenerasyonun çocukları istedikleri anda ister akıllı TV’lerden, ister bilgisayarlardan isterseler de tabletlerden anında isteklerine uygun çizgi sineması seyredebilir hale geldi.


Etkileşimli teknolojiyle birlikte çocukların eğitiminde de inovasyona gidilmeye başlandı. Çağa ayak uydurmak zorunda olan çocuklar yeni dünya nizamı ortasında yerini almak için bilişim kesimine yöneliyor.

Ülkemizde de bilişime yönelik yatırımlar her geçen gün artıyor. Devlet dayanaklı olarak 1 Milyon Yazılımcı projesi bunlardan yalnızca bir tanesiydi. Bilhassa de Teknofest’te çocuk ve gençlerin yaptığı çalışmalar geleceğe ışık tutuyor.

HAYAL DÜNYALARI GELİŞİYOR

Küçük yaşlarda başlayan eğitimle birlikte çocukların zihinlerinde gelecek canlanmaya başladı. hayatı kolaylaştıran eserleri bir ortaya getirmek için yapılan donanım ve yazılımlar ile çocuklar hayal dünyalarını daha da geliştiriyorlar.

Günümüzde emek ağır işler yerine teknoloji ağır işler tercih edilmeye başlandı. Zihinlerinde geleceği şekillendirebilen çocuklar eğitim hayatlarını da bu tarafta değiştirmeye başladılar. bu biçimdece hem kendi imkanlarını ileriye taşıyacak olan çocuklar büyüdüklerinde de katma kıymeti yüksek eserleri ortaya çıkarabilecek.

Bunların en yeni örneklerinden birisi de robotik kodlama. Robotik kodlama ile geleceğe yatırım yapmak isteyen ebeveynler çocuklarını yazılım tarafına yönlendirmeye başladı. Başarılı olan çocuklar gelecekte dev şirketlerde yüksek maaşlarla işe girebiliyor.


ÖZGÜVENİ DE PEKİŞTİRİYOR

Yalnızca işle kalmayıp ferdî muvaffakiyetin yarattığı özgüveni küçük yaşlarda elde etmiş oluyorlar. Evvel dişli sistemleriyle başlayıp işin pratiğini öğrendikten daha sonra robotik kitlerle proje geliştirmeye başlayan çocuklar hem mekanik tıpkı vakitte elektroniği birebir anda kavramış oluyor.
Günümüzde en epeyce tercih edilen üniversite kısımları içinde da mekatronik mühendisliği yer alıyor. Hem mekanik birebir vakitte elektroniği bünyesinde bulunduran mekatronik ile birlikte çocukların kodlama öğrenmesi de büyük avantajlar sağlıyor. Kodlama ile yaptıkları eseri istedikleri üzere hareket ettirme imkanına sahip oluyorlar. Donanımlar bir ortaya geldikten daha sonra yapılan kodlama ile günümüzde otomotiv fabrikalarında kullanılan sıfır kusur ile çalışan üretim robotları, konutlarımıza girmeye başlayan robot süpürgeler üzere eserler ortaya çıkıyor.

‘ERKEN YAŞTA ÇOCUKLARI GELECEĞE HAZIRLIYORUZ’

Balıkesir’de robotik kodlama kurumu sahibi olan Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi mezunuve Kadir Tekin çocukları gelecekteki teknolojilere yönelik eğittiklerini söylemiş oldu. Tekin “Kodlama eğitimi erken yaşlarda başlayan, çocukların bilişsel ve algoritmik niyet marifetlerini geliştiren, yaratıcılıklarını ileri düzeylere taşıyan ve keşfettiren, düşünen, sorun çözme maharetlerini benimseten, çalışma ve üretkenlik sağlayan, fikir üretip teknoloji ile hayata geçiren bireyler olmalarını sağlar. Erken yaşta atılan adımlarla çocuklarımızın geleceğe hazırlanmasını sağlıyoruz. İçeriğimizdeki kazanımları, gündelik hayattan örneklerle birleştirerek gelişimlerini destekliyoruz” dedi.

“OKUL ÖNCESİNDEN LİSELİ GENÇLERE KADAR ÖĞRENCİ VAR”

Tekin “Okul öncesi düzeyli çocuklardan, liseli gençlere kadar uzanan bir müddetcin çalışmalarını yürütmekteyiz. 4-5 yaş kümeleri, 6-9 yaş kümeleri, 10-16+ yaş kümelerine yönelik çalışmalarımız var. Yaparak ve yaşayarak öğrenme yardımıyla çocuklar, fen, bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik hünerlerini kalıcı olarak öğreniyor. Yaptıkları robotik çalışmalarla hem tasarım sürecini yaşıyor tıpkı vakitte tasarladıkları robotları programlıyorlar” değerlendirmesinde bulundu.


ULUSAL VE MİLLETLERARASI MÜKAFATLAR ALINDI

Ulusal ve memleketler arası alanda Bilim Kahramanları Derneği’nin düzenlediği müsabakalarda Tekin yazılım, tasarım, yeni tasarım yapan mucitler ve yükselen yıldız mükafatını aldıklarını söylemiş oldu. Tekin bu sene de ortaokul, lise, ve ilkokul düzeyindeki turnuvalara hazırlandıklarını söylemiş oldu.

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ DE DESTEKLİYOR

Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Kısmı öğretim üyesi Doç. Dr. Selay Arkün Kocadere, mezunları Tekin’in robotik kodlama çalışmalarını destekleğini ve mezunlarıyla bu biçimde bir işbirliği yapmaktan keyif aldığını lisana getirdi. Kocadere, Tekin ile bir arada, STEAM-BOX: Courses, Tools, Resources for Teachers isimli Avrupa Birliği Erasmus+ projesi (2020-1-HU01-KA201-078743) bağlamında bilişim teknolojileri öğretmen adayları için robotik kodlama çalıştayı düzenlediklerini deklare etti. Bu projenin, robotik kodlama ile bağlantılı olduğunu; hem STEM (Fen – Teknoloji – Mühendislik – Matematik) eğitimi, tıpkı vakitte öğretimsel oyunlaştırmaya odaklandığını belirtti. Tekin ile birlikte robotik eğitimlerini oyunlaştırarak, öğrencilerin motivasyonlarını artırmak için yürüttükleri çalışmaların da son hız devam ettiğini deklare etti.