E-reçete: Doktorların neredeyse yarısı başlangıcı başarılı buluyor

celeron

Global Mod
Global Mod
Almanya'da doktorlar için zorunlu olan e-reçetenin uygulamaya konmasından üç ay sonra, doktorların yaklaşık üçte biri teknik sorunlar bildirdi ve beşte biri de eczanede reçete kullanımında sorun yaşandığını bildirdi. Bu, Sağlık Vakfı tarafından yaptırılan ve 1000'den fazla doktor ve eczacının katıldığı özel bir araştırmadan ortaya çıkıyor. Eczacıların yaklaşık yüzde 80'i muayenehanenin verdiği reçetelerle ilgili sorunlardan şikayetçi.

Reklamcılık



Pratisyen doktorların ve diş hekimlerinin yaklaşık yüzde 46'sı, birkaç küçük istisna dışında, başlangıcın başarılı olduğunu düşünüyor. Vakfın patronu Christoph Dippe şöyle açıklıyor: “Ancak pek çok kişi daha fazla çaba gösterilmesini eleştiriyor.” Hans-Peter, “Kağıt formlarda işlerin eskisi gibi devam edemeyeceği açık. Dijitalleşme acilen gerekliydi. Yalnızca mevcut haliyle ve sayısız başarısızlıkla birlikte, pratik operasyonları ve hasta bakımını yardımcı olmaktan çok engelliyor” diye eleştirdi. örneğin bir psikoterapi kliniğinin sahibi olan Stotz, Haberler ile internette sohbet ediyor.




679 doktor ve diş hekiminden e-reçeteyle ilgili yanıtlar



Ankete katılan 679 doktor ve diş hekiminin çoğunluğu e-reçeteleri yalnızca veya çoğunlukla dijital ortamda veriyor. Sonuçta buna mecburlar.


(Resim: Sağlık Vakfı)



Ankete göre doktorların yarısından fazlası e-reçetelerin yaygınlaştırılmasından yanayken, eczacıların yaklaşık yüzde 40'ı kağıt reçetelere geri dönmeyi tercih ediyor. Dippe, “Bu anlaşılabilir bir durum, çünkü bunlar zincirin sonu olduğundan sorunlar doğal olarak onların başına da geliyor” diyor. “Temel sorunlar çözüldükten sonra bu tutumun değişip değişmeyeceğini göreceğiz.”

Abda Eczacılar Birliği yakın zamanda Gematik'in geçici genel müdürü Florian Hartge'nin de yer aldığı e-reçeteye ilişkin bir geçici değerlendirme sundu. Örneğin Gematik'in çeşitli hataları analiz etmek ve düzeltmek için güven hizmet sağlayıcısı Medisign'da bulunduğunu söyledi. Gematik her biletle ilgilenir ve her zaman hataları tespit etmeye çalışır; bileşenlerin çeşitliliği göz önüne alındığında bu hiç de kolay bir iş değildir.

Abda Genel Müdürü (Ekonomi) Claudia Korv'a göre asıl sorunlar “yazar kasa tarafında”; Uzman e-reçete hizmeti istikrarlı bir şekilde çalışmaktadır. “Ne zaman insanlar Gematik'e saldırsa, sorun onlar değil, ortaklar oluyor.”

TI'nin kullanılabilirliği?


Küçük bir soruşturma (PDF) ile Birlik parlamento grubu, diğer şeylerin yanı sıra “Gematik ve sağlık sigortası sunucularındaki teknik zorlukların” gelecekte nasıl çözülmesi gerektiğini öğrenmek istedi. Ancak federal hükümet buna bir cevap vermiyor. Açıklamada, “E-reçetenin sürekli olarak geliştirildiği ve uzun vadede gerekli altyapının desteklenerek genişletileceği” ifade edildi. Bu nedenle hükümet “TI'nin kullanılabilirliği ve güvenliğine yönelik sürekli yatırımlar” planlıyor. Gelecekte bakımın birbirine bağlanması ve “her türlü reçetenin e-reçete olarak sunulması” gerekiyor.


(mack)



Haberin Sonu