E-reçete: Eczacılar Birliği Sağlık Bakanlığı’na yangın mektubu yazdı

celeron

Global Mod
Global Mod


  1. E-reçete: Eczacılar Birliği Sağlık Bakanlığı’na yangın mektubu yazdı

Beklentilerin aksine, Alman Eczacılar Birliği’nin (DAV) artık bilinen bir yangın mektubunun gösterdiği gibi, e-reçete muhtemelen Ocak ayında “geniş çapta” kullanıma sunulmayacaktır. Federal Sağlık Bakanlığı’nın (BMG) dijitalleştirme ve inovasyon departmanının başında bulunan Susanne Ozegowski’ye hitaben yazılan mektupta, ABDA başkan yardımcısı Claudia Korf iyileştirme çağrısında bulunuyor. Aksi takdirde eczacılar, e-reçetelerin yaygın şekilde uygulanmasının risk altında olduğunu görmektedir.

Reklamcılık



Sağlık sisteminde dijitalleşmenin merkezi şantiyeleri eleştiriliyor. Eczaneler 2022 sonbaharından bu yana e-reçeteye hazır olsa da ABDA hâlâ “sistemde bazı belirsizlikler ve belirsizlikler” görüyor. ABDA sözcüsü Benjamin Rohrer’in çevrimiçi ortamda açıkladığı gibi, mektupta bunlar ele alınıyor: “Gematik ve BMG’nin, bu önemli noktaların yakında açıklığa kavuşturulabilmesi için eczacılarla yakın iletişim kurmaya devam etmesini memnuniyetle karşılarız.”

Deutsche Apotheker Zeitung’a sunulan mektuba göre, eczaneler “her zaman yeni reçete sisteminin uygulamaya konmasında aktif olarak yer almış ve örneğin model projeleri çok erken bir aşamada mümkün kılmıştır.” Ozegowski’ye yazdığı mektupta Korf, e-reçeteler için daha iyi veri kalitesi talep ediyor. Buna göre, FHIR düzenleme profilleri hala yoruma çok fazla yer bırakmaktadır. Serbest metin alanlarının kullanımı da en aza indirilmelidir. Pek çok doktor şu anda bu alanı amaçlanmayan bilgiler için kullanıyor. Alman Eczacılar Birliği (DAV), daha önce e-reçetenin teknik konseptine ilişkin tartışmalar sırasında “en azından iyi davranış” çağrısında bulunmuştu. Eczacıların e-reçete konusunda söz sahibi olmaması kabul edilemez.

Daha fazla e-reçete, daha fazla başarısızlık


Bir diğer önemli eleştiri noktası ise teknik servislerin mevcudiyeti ve desteğiyle ilgilidir. Telematik altyapısında (TI) tekrarlanan arızalar yaşanıyor. Aylar önce uzmanlar, e-reçetelere yönelik tam yük testlerinin yapılmamasını eleştirmişti. Korf’a göre, her gün düzenlenen ve kullanılan e-reçetelerin sayısı arttıkça “maalesef merkezi bileşenlerde de daha sık arızalar yaşanıyordu.” Sigortalı ana veri yönetimine yönelik hizmetler şu anda özellikle etkilenmektedir, ancak bunlar elektronik sağlık kartı (eGK) aracılığıyla ödeme yapmak için gereklidir.

Doktorların ve diş hekimlerinin muayenehanelerinde, bir TI başarısızlığı durumunda, kalıp 16’ya hızlı bir şekilde yanıt verirler. [Anm. d. Red.: das klassische rosafarbene Rezept] Yedek bir prosedür olarak kaçınılabilir, ancak eczanede bu kolaylıkla mümkün değildir. Bu nedenle “eczanelerde de işe yarayan alternatif bir değiştirme prosedürü” hâlâ eksik. E-reçeteyle ilgili tüm hizmetlerin “en yüksek öncelikte” çalışması sağlanmalıdır. Aksi takdirde kabul edilmeme riski vardır. Destek hatları, özellikle yazılım yamaları için, eczanelerin açılış saatlerine göre belirlenmelidir. Kısa bir süre önce Apotheke Adhoc, jetonu diğer hastaların reçete verilerini ortaya çıkaran bir e-reçeteyi bildirdi.

TI arızaları durumunda daha iyi bilgi


Korf ayrıca telematik altyapısında (kısmi) arızalar olması durumunda daha iyi bilgi yönetimi çağrısında bulunuyor. Bu doğrultuda sigortalı dahil herkesin arızalardan daha hızlı ve uygun şekilde haberdar edilmesi gerekmektedir. Bu aynı zamanda “TI hizmetlerinin operatörleri ile birincil sistem üreticileri arasındaki raporlama zincirleri ve iletişim yapılarını” da gerektirir. Ayrıca ilgililer arasında “acil durum ve kriz yönetiminin kurulması” çağrısında da bulunuluyor.

Mektuba göre sağlık sigortası şirketlerinin yeniden vergilendirme seçeneklerinin de kısıtlanması gerekecek. Yeniden vergilendirme durumunda sağlık sigortası şirketleri ilaç faturalarını kontrol ediyor. Eczanelerin faturaları geriye dönük olarak kontrol edilebiliyor ve hata tespit edilmesi durumunda eczanelerin almış olduğu tutarları geri ödemesi gerekiyor. Bu, sağlık sigortası şirketlerinin yıllar sonra da yeniden vergilendirme yapabileceği anlamına geliyor, bu da hataların başlangıçta bildirilmediği anlamına geliyor. Maliyetler daha sonra azaltılabilir. Korf, “Eczaneler için bu orantısız riski azaltmak amacıyla, maksimum bir aylık vergilendirme dönemi etkili bir araç olabilir” dedi.

Referans doğrulayıcı ayrıca arzu edilecek hiçbir şey bırakmaz


E-reçeteleri Gematik’in e-reçete uzman hizmetine ulaşmadan önce resmi hatalara karşı kontrol etmesi gereken alternatif referans doğrulayıcı da Alman Eczacılar Birliği’nin geliştirdiği referans doğrulayıcı kadar iyi değil. Sağlık sisteminin dijitalleştirilmesinden sorumlu olan Gematik, şu ana kadar referans doğrulayıcıda herhangi bir düzenleme yapmadı. Eczacı birlikleri bu nedenle Sağlık Bakanlığı’ndan “e-reçete uzman hizmetinin validasyonunun referans validatöre uyarlanması için Gematik’in aktif olarak devreye alınması konusunda destek” istiyor.


(mack)



Haberin Sonu