HP OfficeJet: Arızalı üretici yazılımı güncellemesi, bazı çok işlevli yazıcıları felç ediyor

celeron

Global Mod
Global Mod
Donanım üreticisi Hewlett-Packard (HP), OfficeJet model serisinin aygıt yazılımı için cihazları felç ettiği anlaşılan hatalı bir güncelleme yayınladı: Güncellemeden sonra, cihazlardaki ekran yalnızca bir hata koduyla birlikte “mavi ekran” gösteriyor. Birkaç gündür bununla ilgili münferit raporlar var, şimdi şirket sorunu Bleeping Computer haber sitesine doğruladı. Ancak HP’den bu konuda henüz resmi bir açıklama yok.


Etkilenen OfficeJet Pro Serisi modeller


Rapora göre HP, Mayıs ayının başından beri dağıtılan bir güncellemenin çok sayıda OfficeJet Pro 902x modelini hizmet dışı bıraktığını kabul etti. Etkilenen cihazlar, yerleşik dokunmatik ekranda ürün yazılımının kendisinde bir hata olduğunu belirten ve artık kullanılamayan “83C0000B” hata kodunu görüntüler. Güncelleme geri alınamaz ve fabrika ayarlarına sıfırlama, bu durumda mümkün olmayan dokunmatik ekran girişi gerektirir. Bleeping Computer, HP’nin OfficeJet 9020e modeliyle yalnızca bu hatayı görecek “sınırlı sayıda kullanıcıdan” bahsettiğini yazıyor.

Şirket, sorun giderme konusunda “özenle” çalışıyor ve etkilenen müşterilere HP desteğiyle iletişime geçmelerini tavsiye ediyor. Bu soruna sahip olduğu onaylanan cihazlar en azından HP OfficeJet Pro 9022e, HP OfficeJet Pro 9025e, HP OfficeJet Pro 9020e All-in-One ve HP OfficeJet Pro 9025e All-in-One Yazıcı modellerini içerir. Tüm cihazlar üretici yazılımı güncellemelerini ağdan otomatik olarak aldığından, halen çalışmakta olan bir kopyanın İnternet bağlantısının derhal kesilmesi önerilir. HP, hatalı güncellemenin dağıtımının durdurulup durdurulmadığı konusunda herhangi bir açıklama yapmadı.


Cihazın internetten bağlantısını kesmeniz daha iyi olur.


Dünyanın dört bir yanındaki bu modellerden birinin çok sayıda sahibi, sorunu HP destek web sitesinde bildiriyor. Cihazınız artık başlamıyor ve sadece bu hatayı gösteriyor orada yazıyor. Gizli servis menüsü de artık çağrılamaz. Müşteri hizmetleri yalnızca sorun gidermenin henüz mümkün olmadığını ve HP’nin sorunu müşteriler için çözmesinin ne kadar süreceğinin henüz bilinmediğini söylüyor. Bazı mağdurlar, HP’ye göndermenin sorunu çözmenin tek yolu olduğunu söylüyor; diğerleri, HP’nin yeni bir aygıt göndermek istediğini bildiriyor.

İlk olarak, Neowin sitesi 12 Mayıs’ta kullanıcı raporlarının yığıldığını bildirdi; yaklaşık bu zamandan beri, etkilenen kullanıcılardan gelen mesajlar HP destek tartışma forumunda birikiyor. Başlangıçta, HP çalışanları 16 Mayıs’a kadar bir çözüm açıklayacaktı ama hiçbir şey olmadı.



(iki)



Haberin Sonu