Karanlık Desenler: Microsoft bir kez daha Chrome kullanıcılarını pop-up'larla Bing'e çekiyor

celeron

Global Mod
Global Mod
Microsoft, kullanıcıları pazar lideri ve rakibinin temel uygulamasından kendi arama motoru Bing'e geçmeye teşvik etmek için bir kez daha Google'ın Chrome tarayıcısındaki sinir bozucu pop-up'lara güveniyor. İlgili reklam, Chrome kullanıcılarını kalın harflerle Google yerine Bing aramayı kullanmaya teşvik ediyor. “Chrome'da GPT-4 ile ücretsiz sohbet edin!” yazılım devi teklifin sansasyonel bir şekilde reklamını böyle yapıyor. “Bing Al ile her gün yüzlerce sohbet oturumuna katılın.” “Evet”i tıklarsanız, “Bing Search” Chrome uzantısı yüklenir ve Microsoft'un arama motoru varsayılan uygulama haline gelir.

Reklamcılık



Pop-up'ların savaşı


Windows kullanıcılarına göre, tavşan-kirpi yarışı şeklinde ortaya çıkan gerçek bir reklam savaşı yaşanıyor. “Arama sağlayıcınızı değiştirmek istiyor musunuz?” Microsoft açılır penceresini sorar. Chrome, “'Chrome için Microsoft Bing Search' uzantısı bing.com'daki aramayı değiştirdi” diye uyarıyor. Hemen altında Google'ın karşı saldırısını hedefleyen bir Windows bildirimi yer alıyor: “Bekle – bir daha değiştirme! Bunu yaparsanız Chrome için Microsoft Bing Search'ü devre dışı bırakacak ve GPT-4 ve DALL ile Bing Al'a erişimi kaybedeceksiniz. -E 3. Microsoft Bing'de kalmak için 'Sakla'yı seçin.”

Bir Microsoft sözcüsü, ABD portalları The Verge ve Windows Late'ye “Bu, insanlara Bing'i Chrome'da varsayılan arama motoru olarak ayarlama fırsatı veren tek seferlik bir bildirimdir” dedi. Pop-up'ı, Windows kullanıcılarının AI uygulaması Copilot aracılığıyla daha fazla ücretsiz sohbet oturumu almaları için bir teklif olarak tanımladı. ABD'li grup ayrıca şunları vurguladı: “Müşterilerimize seçenekler sunmaya büyük önem veriyoruz. Dolayısıyla bildirimi reddetme seçeneği var.”



Bunun nedeninin sunucu tarafı güncellemesi olduğundan şüpheleniliyor


Yazılım devi, ilk olarak geçen yıl diğer uygulamaların ve pencerelerin üzerinde görünen ve kötü amaçlı yazılımları eleştirenleri hatırlatan açılır reklamları tanıttı. Microsoft, “kasıtsız davranışı” ortadan kaldırmak için başlangıçta bu bildirim biçimini durdurduktan sonra, banner'lar Windows 10 ve 11'de tekrar geri döndü. Bugüne kadar, bu tür açılır pencerelerin etkinleştirilmesini önlemenin bilinen basit bir yolu yoktur. Windows En Son'a göre mevcut kampanya, genel bir Windows güncellemesinin parçası olmayan bir “sunucu tarafı güncellemesi” içeriyor. Görünüşe göre reklam, Microsoft'un 13 Mart'ta bazı Windows sistemlerine eklediği söylenen BCILauncher.EXE ve BingChatInstaller.EXE işlemleriyle ilgili.

Mozilla yakın zamanda Microsoft'un Microsoft Edge'i Windows kullanıcılarına zorlamak ve onları Firefox veya Chrome gibi rakip tarayıcıları kullanmaktan caydırmak için “karanlık desenler” gibi “zararlı” tasarım hilelerini defalarca kullandığından şikayetçiydi. Bir kullanıcı yeni bir tarayıcı indirip yüklemek isterse şirket, seçimleri çarpıtmak için “ön seçim”, “görsel müdahale”, “gizli reklam” ve aldatıcı ifadeler kalıplarına güveniyor. Bu, Microsoft'un “kasıtlı ve sürekli bir kampanyasıdır”.


(benim)



Haberin Sonu