Dünyanın en büyük akıllı TV setleri üreticilerinden biri olan LG, kitlenin kişisel inançlarını, inanç ortamlarını, değerlerini ve duygularını daha iyi anlamak ve bu bulguları kişiselleştirilmiş reklamcılık yardımıyla çıplak madeni paraya dönüştürmek istiyor. Güney Kore grubu, reklam iştiraki LG reklam çözümleri aracılığıyla Zenapse ile çok yıllık bir lisans anlaşması yaptı. ABD merkezli bu tedarikçi, kendisini bir hizmet olarak yazılım pazarlama platformu olarak tanımlamaktadır ve bu da reklamverenlerin satışlarını “AI tabanlı duygusal zeka” ve “psikografik hedefleme” ile artırabilmelidir.
Her iki şirket de işbirliğinin, Bağlı TV (CTV) için Zenapse Platformuna dayalı yeni reklam ürünlerinin geliştirilmesini teşvik edeceğini duyurdu. Böyle bir ağa bağlı televizyon, akış hizmetleri, internet tarayıcısı ve sosyal medya aracılığıyla iletilebilir. Hedeflenen reklamcılık için yeni teknoloji, “200 milyondan fazla LG akıllı TV'de dünya çapında daha anlamlı ve daha ölçülebilir marka deneyimleri” sunacak.
LG AD Solutions'daki Teknoloji Sorumlusu (CTO) David Rudnick, AI fonksiyonlarının ve Zenapse'nin psikografik verilerinin “tescilli teknolojimizle birlikte bir kazan-kazan durumu” diyor. Bu, “içeriği anlama, kişiselleştirmeyi teşvik etme ve hedeflemeyi geliştirme” yeteneğini geliştirecektir. Nihayetinde, bu yaklaşım reklamverenin “seyircilerle daha yakın bir bağlantı kurmasına, kampanya performansını en üst düzeye çıkarmak ve reklamın ağa bağlı ortamlardaki alaka düzeyini artırmasına” yardımcı olur.
Psikolojik faktörler öncü rol alır
Hedeflenen teknoloji, akıllı TV sektöründe, konularla veya diğer içerik tabanlı yönlerle koordinasyona dayanan bağlamla ilgili hedefleme gibi diğer kişisel reklam biçimlerinden farklı olmalıdır. LG ve Zenapse, sadece gördüklerine değil, bireyin genel düşünme, değerleri ve motivasyonlarına dayanan hedefli, duygusal olarak çekici reklam mesajları yaratmaya ve iletmeye odaklanmak istiyor. Yer, yaş, cinsiyet, etnik köken, medeni durum ve gelir gibi geniş demografik verilerin ötesinde, psikolojik faktörler önemli bir rol oynamalıdır.
Zenapse'nin reklam çözümü Zenvision, görüntülenen içerikte ifade edilen duyguların türünü yorumlama özelliğiyle pazarlanmaktadır. Bu amaçla şirket, senaryo ve şovun veya filmin eylemi hakkında halka açık bazı bilgilerdir. Zenvision ayrıca kitlenin davranışını analiz eder ve izleyiciyi “kararlı en iyi sanatçılar”, “sosyal ağcılar” veya “duygusal olarak işlenen planlamacılar” gibi çeşitli hedef gruplardaki tüketim modellerine göre dezavantajlardır. Zenapse, “dijital benimseyenler”, “Wellness Arayanlar”, “Olumlu Etkiler ve Çevre” ve “Para İşleri” nden potansiyel pazar segmentleri olarak bahsediyor.
Yeni ortaklığın bir parçası olarak, Zenvision artık LG'nin bağlı televizyon cihazlarında otomatik içerik tanıma yazılımı ile topladığı verileri de kullanabilir. Araştırmacıların Ekim ayında farkında oldukları otomatik içerik tanıma (ACR) arkasında. Teknoloji, akıllı TV'lerin düzenli olarak görsel ve kısmen duyulabilir içerikten karma yarattığı gerçeğinden yararlanıyor. Bu “parmak izleri” üretici bulutlarına şifrelenir ve öncelikle film, seri ve oyunlardan bir veritabanı ile bir veritabanı ile karşılaştırılır. Bir vuruşta, üretici kullanıcının neye baktığını veya oynadığını bilir. Bu şekilde kapsamlı profiller üretebilir ve “HDMI casusluğu” da sağlayan reklamlarla eşleşmeye hizmet edebilir.
Büyük Duygu Modeli izleyiciyi çözer
Zenapse, kendi ifadelerine göre, cam izleyiciyi üretmek için bu mekanizmaların geliştirilmesi için tescilli büyük bir duygu modeli (LEM) geliştirdi. Bu, ChatGPT, Gemini veya Claude gibi üretici AI sistemlerini yönlendiren büyük bir dil modeline (LLM) benzer şekilde çalışmalıdır. Buna karşılık, bir lem, yapay zeka yardımıyla duygusal ve psikolojik itici güçleri anlamak için tasarlanmalıdır. Bir LG sözcüsü Insider'a şunları söyledi: “Onu motive eden bir izleyiciyi düşünmenin yolunu deşifre etmeye yardımcı oluyor, bu yüzden markaların daha alakalı ve daha ikna edici pazarlama mesajlarını aktarabileceği.”
Akıllı TV üreticileri, televizyon çevresinde Roku veya Vizio gibi platform geliştiricileri ve akış sağlayıcıları genellikle giderek daha fazla hedeflenen reklamlara güveniyor. Reklamı yapılan medyaya yönelik değişiklik tüm TV manzarasında gerçekleşiyor. Eleştirmenler bir veri ahtapotları ağı görür. Bu, rahatlık alanlarının ve gizliliklerinin sınırlarını görebilir. AB'de AI düzenlemesi, duyguların uzaktan veya sosyal puanlamadan tespiti gibi bazı gözetim tekniklerini yasaklamaktadır.
(Asla)
Her iki şirket de işbirliğinin, Bağlı TV (CTV) için Zenapse Platformuna dayalı yeni reklam ürünlerinin geliştirilmesini teşvik edeceğini duyurdu. Böyle bir ağa bağlı televizyon, akış hizmetleri, internet tarayıcısı ve sosyal medya aracılığıyla iletilebilir. Hedeflenen reklamcılık için yeni teknoloji, “200 milyondan fazla LG akıllı TV'de dünya çapında daha anlamlı ve daha ölçülebilir marka deneyimleri” sunacak.
LG AD Solutions'daki Teknoloji Sorumlusu (CTO) David Rudnick, AI fonksiyonlarının ve Zenapse'nin psikografik verilerinin “tescilli teknolojimizle birlikte bir kazan-kazan durumu” diyor. Bu, “içeriği anlama, kişiselleştirmeyi teşvik etme ve hedeflemeyi geliştirme” yeteneğini geliştirecektir. Nihayetinde, bu yaklaşım reklamverenin “seyircilerle daha yakın bir bağlantı kurmasına, kampanya performansını en üst düzeye çıkarmak ve reklamın ağa bağlı ortamlardaki alaka düzeyini artırmasına” yardımcı olur.
Psikolojik faktörler öncü rol alır
Hedeflenen teknoloji, akıllı TV sektöründe, konularla veya diğer içerik tabanlı yönlerle koordinasyona dayanan bağlamla ilgili hedefleme gibi diğer kişisel reklam biçimlerinden farklı olmalıdır. LG ve Zenapse, sadece gördüklerine değil, bireyin genel düşünme, değerleri ve motivasyonlarına dayanan hedefli, duygusal olarak çekici reklam mesajları yaratmaya ve iletmeye odaklanmak istiyor. Yer, yaş, cinsiyet, etnik köken, medeni durum ve gelir gibi geniş demografik verilerin ötesinde, psikolojik faktörler önemli bir rol oynamalıdır.
Zenapse'nin reklam çözümü Zenvision, görüntülenen içerikte ifade edilen duyguların türünü yorumlama özelliğiyle pazarlanmaktadır. Bu amaçla şirket, senaryo ve şovun veya filmin eylemi hakkında halka açık bazı bilgilerdir. Zenvision ayrıca kitlenin davranışını analiz eder ve izleyiciyi “kararlı en iyi sanatçılar”, “sosyal ağcılar” veya “duygusal olarak işlenen planlamacılar” gibi çeşitli hedef gruplardaki tüketim modellerine göre dezavantajlardır. Zenapse, “dijital benimseyenler”, “Wellness Arayanlar”, “Olumlu Etkiler ve Çevre” ve “Para İşleri” nden potansiyel pazar segmentleri olarak bahsediyor.
Yeni ortaklığın bir parçası olarak, Zenvision artık LG'nin bağlı televizyon cihazlarında otomatik içerik tanıma yazılımı ile topladığı verileri de kullanabilir. Araştırmacıların Ekim ayında farkında oldukları otomatik içerik tanıma (ACR) arkasında. Teknoloji, akıllı TV'lerin düzenli olarak görsel ve kısmen duyulabilir içerikten karma yarattığı gerçeğinden yararlanıyor. Bu “parmak izleri” üretici bulutlarına şifrelenir ve öncelikle film, seri ve oyunlardan bir veritabanı ile bir veritabanı ile karşılaştırılır. Bir vuruşta, üretici kullanıcının neye baktığını veya oynadığını bilir. Bu şekilde kapsamlı profiller üretebilir ve “HDMI casusluğu” da sağlayan reklamlarla eşleşmeye hizmet edebilir.
Büyük Duygu Modeli izleyiciyi çözer
Zenapse, kendi ifadelerine göre, cam izleyiciyi üretmek için bu mekanizmaların geliştirilmesi için tescilli büyük bir duygu modeli (LEM) geliştirdi. Bu, ChatGPT, Gemini veya Claude gibi üretici AI sistemlerini yönlendiren büyük bir dil modeline (LLM) benzer şekilde çalışmalıdır. Buna karşılık, bir lem, yapay zeka yardımıyla duygusal ve psikolojik itici güçleri anlamak için tasarlanmalıdır. Bir LG sözcüsü Insider'a şunları söyledi: “Onu motive eden bir izleyiciyi düşünmenin yolunu deşifre etmeye yardımcı oluyor, bu yüzden markaların daha alakalı ve daha ikna edici pazarlama mesajlarını aktarabileceği.”
Akıllı TV üreticileri, televizyon çevresinde Roku veya Vizio gibi platform geliştiricileri ve akış sağlayıcıları genellikle giderek daha fazla hedeflenen reklamlara güveniyor. Reklamı yapılan medyaya yönelik değişiklik tüm TV manzarasında gerçekleşiyor. Eleştirmenler bir veri ahtapotları ağı görür. Bu, rahatlık alanlarının ve gizliliklerinin sınırlarını görebilir. AB'de AI düzenlemesi, duyguların uzaktan veya sosyal puanlamadan tespiti gibi bazı gözetim tekniklerini yasaklamaktadır.
(Asla)