Reklam etiketleme: 5 etkileyiciden 4'ü başarısız oluyor

celeron

Global Mod
Global Mod
AB Komisyonu ve ulusal tüketiciyi koruma otoriteleri tarafından etkileyicilerin sosyal medya profilleri üzerinde yürütülen bir örnekte, reklam niteliğindeki beş gönderiden yalnızca birinin sistematik olarak işaretlendiği ortaya çıktı. “Sweep” olarak da bilinen çalışma, neredeyse tüm fenomenlerin (yüzde 97) ticari içerik yayınladığını da ortaya çıkardı. Toplamda 576 fenomenin büyük sosyal medya platformlarındaki gönderileri kontrol edildi. Soruşturmanın amacı, uygun etiketlemeyi gerektiren AB tüketici kanununa ne ölçüde uyulduğunu ortaya çıkarmaktı.

Reklamcılık



İnceleme, etkileyicilerin yüzde 78'inin ticari bir faaliyet yürüttüğünü ancak yalnızca yüzde 36'sının ulusal düzeyde tüccar olarak kayıtlı olduğunu ortaya çıkardı. Ayrıca influencerların yüzde 30'u paylaşımlarında şirketle ilgili herhangi bir bilgi açıklamazken, yüzde 38'i ticari içerikleri ifşa etmek için amaçlanan platform etiketleri yerine işbirliği veya ortaklık gibi alternatif ifadeler kullandı. Çevrimiçi çarpanlar, kendi ürünlerinin dağıtımıyla uğraşırken reklamları bu şekilde etiketleme konusunda da ihmalkar davrandılar.

358 etkileyici bir sonuç bekliyor


En fazla ihlal moda alanında yaşandı ve bunu yaşam tarzı, güzellik, yemek, seyahat, fitness ve spor takip etti. İncelenen 119 profil, sağlıksız veya tehlikeli bir yaşam tarzının reklamını yaptı.

358 etki sahibi artık ilgili ulusal otoriteler tarafından daha fazla soruşturma yapılmasını beklemelidir. Avrupa Komisyonu aynı zamanda sonuçları Dijital Hizmetler Yasası'nın arka planına göre analiz ediyor ve düzenlemelerin sıkılaştırılmasının gerekip gerekmediğini değerlendiriyor.

Etkileyenler için bilgi sayfası oluşturuldu


Aralarında Almanya'nın da bulunduğu 22 üye ülkeden fenomenler incelendi. 82 etkileyicinin 1 milyonun üzerinde takipçisi, 301'inin 100.000'in üzerinde ve 73'ünün 5.000 ile 100.000 arasında takipçisi vardı. 572'si Instagram'da, 334'ü TikTok'ta, 224'ü YouTube'da, 202'si Facebook'ta, 82'si X'te (eski adıyla Twitter), 52'si Snapchat'te ve 28'i Twitch'te paylaşım yaptı. Sayının daha yüksek olması, çoğunun birden fazla platformda yayınlanmasından kaynaklanmaktadır.

Gerekli etiketler hakkında bilgi edinmek isteyen etkileyiciler, AB Komisyonu'nun bilgi sayfasında daha fazla bilgi bulabilirler.


(mki)



Haberin Sonu