Sağlık Verilerinin Kullanımı Yasası: Taslağa şimdiden bir ilk bakış

celeron

Global Mod
Global Mod


  1. Sağlık Verilerinin Kullanımı Yasası: Taslağa şimdiden bir ilk bakış

Sağlık verileri araştırma için daha hazır hale gelmelidir. Bu amaçla, Federal Sağlık Bakanlığı, Haberler adresinde çevrimiçi olarak erişilebilen bir Sağlık Veri Kullanım Yasası (GDNG) taslağı hazırlamıştır. Bu, sağlık verilerinin kullanılmasının önündeki bürokratik ve organizasyonel engellerin kaldırılmasını amaçlamaktadır. Bakanlık, parlamento müzakereleri için çok az zaman planlıyor: yasanın 1 Ocak 2024’te yürürlüğe girmesi planlanıyor.


Sağlık verileri, ulusal bir koordinasyon ofisi aracılığıyla çağrılabilmeli ve bu sayede, veri korumasına ek olarak, ilk kez kodlanmış bir araştırma sırrı, hastalık verilerinin korunmasını da sağlamalıdır. Ayrıca Federal Veri Koruma Komiseri, eyaletteki meslektaşlarından da önemli ölçüde daha fazla görev alacak. Federal hükümet, Almanya’nın gelecekteki bir Avrupa Sağlık Veri Alanına (EHDS) katılabilmesi için gerekli koşulları yaratmak istiyor.

Sağlık verileri için merkez


Kanun, veriyi elinde bulunduran kurumlar ile veri kullanıcıları arasında merkezi bir aracı olarak hareket edecek ulusal bir veri erişim ve koordinasyon kurumu kurmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, veri bağlama uygulamaları için koordinasyon görevlerini üstlenir. Bu pozisyon, Federal İlaç ve Tıbbi Cihazlar Enstitüsü’nde (BfArM) bulunacak ve bu sayede veri sahiplerinden teknik ve organizasyonel olarak bağımsız hareket edecektir. Organizasyonla ilgili ayrıntılar federal bir kararname ile düzenlenecektir.

Ayrıca, Sağlık Araştırma Veri Merkezi’nden (FDZG) ve klinik kanser kaydından alınan verilerin kişisel düzeyde “veri korumasına uygun ve yasal olarak güvenli” bir şekilde bağlanması için bir prosedür geliştirilmektedir. Vaka ile ilgili bir araştırma kodu kullanılır. Federal Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan bir yönetmelik, teknik ve organizasyonel detayları tanımlamayı amaçlamaktadır. Parlamentonun yönetmelikleri ve dolayısıyla özel tasarımı etkilemesinin hiçbir yolu yoktur.


Bu araştırma tanımlayıcısı, çok tartışılan sağlık kimliğinden farklıdır. 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren sağlık sigortası şirketleri, talep üzerine sağlık kimliklerini sigortalıların kullanımına sunacaktır. Bu, çevrimiçi sağlık uygulamalarına erişimi kolaylaştırmalı ve ayrıca e-reçete ve elektronik hasta dosyası ePA’ya giriş mümkün olmalıdır.


Yazarkasalar için daha fazla veri işleme hakkı


Sağlık ve bakım sigortası şirketlerinin gelecekte sigortalılarının fatura bilgileriyle daha fazla çalışmasına izin verilmelidir. “Bireysel sağlığın korunması için” veri destekli değerlendirmeler yapmalıdırlar. Ayrıca, bakım ve hasta güvenliğini iyileştirmek için veriler değerlendirilmelidir. Bu amaçla, örneğin belirli bir sağlık riski tespit edildiğinde, sağlık sigortacılarının hastalara bireysel olarak hitap etmesine izin verilmelidir. Etkilenenler veri analizine itiraz edebilir.

araştırma sırrı


Sağlık verilerinin ikincil kullanımında bilgi amaçlı kendi kaderini tayin hakkını güçlendirmek için, sağlık verileriyle çalışan araştırmacılara ifade vermeyi reddetme hakkı getirilerek kişisel sağlık verileri korunmalıdır. Taslak aynı zamanda sağlık verilerinin müsadere edilmesini de yasaklıyor. Ayrıca, kişisel sağlık verilerinin daha fazla kullanılmasından elde edilen bilgilerin ifşası yargılanmalı ve cezalandırılmalıdır. Federal Sağlık Bakanlığı nihayet federal ve eyalet hükümetlerinin veri koruma konferansının eski, merkezi talebini kabul ediyor.

Sağlık verilerinin korunması için merkezi sorumluluk


Çok geniş kapsamlı bir teklif, Federal Veri Koruma Komiserine (BfDI) daha geniş sorumluluklar verilmesiyle ilgilidir. Buna göre, gelecekte sağlık verileri olarak kabul edilen sosyal verileri işleyen organları yalnızca BfDI denetlemelidir. Ayrıca sağlık ve bakım sigortası fonlarını, Ulusal Yasal Sağlık Sigortası Fonları Birliği’ni, Yasal Sağlık Sigortası Hekimleri Derneklerini ve Ulusal Yasal Sağlık Sigortası Hekimleri Birliği’ni (KBV), Yasal Sağlık Sigortası Doktor Bakımı Merkez Enstitüsü’nü denetlemelidir. (Zi) ve Yasal Sağlık Sigortası Diş Hekimleri Derneklerinin yanı sıra Ulusal Yasal Sağlık Sigortası Hekimleri Birliği (KZBV).

Ayrıca, Bonn denetim makamı, klinik deneyler alanında veri koruma denetimini de devralacak. Bu şekilde, federal hükümet, farklı yasal yorumlarla engellendiği söylenen tek tip veri koruma uygulamasını sağlamak istiyor. Aslında, Avrupa’daki federal ve eyalet düzenleyicilerinin koordinasyonu son beş yılda önemli ölçüde iyileşmiştir.

Bununla birlikte, sağlık araştırma veri portalı (FDPG) örneği, örneğin burada çeşitli federal eyaletlerde portala bağlı veri merkezlerinin veri koruma etki değerlendirmeleri operasyonel olarak kontrol edildiğinden, merkezi olmayan denetim yapısının zor olabileceğini göstermektedir. çeşitli devlet yetkilileri tarafından. Federal hükümetin yalnızca veri koruma konferansı çerçevesinde bir danışmanlık rolü vardır.

EHDS’ye erken bağlantı


Sağlık için Veri konferansında daha önce duyurulduğu gibi, Federal Hükümet bu önlemleri Avrupa Sağlık Veri Alanının (EHDS) Avrupa gereksinimlerini erken bir aşamada karşılamak için merkezi olmayan sağlık verisi altyapısını genişletmek için kullanmak istiyor. Bu şekilde, gelecekteki sağlık verileri altyapısının EHDS’ye bağlanabilmesini sağlamak istiyor. EHDS en erken iki yıl içinde yürürlüğe girmeden önce bile, veriler Alman sağlık sistemindeki tesisler için zaten mevcut olmalıdır.

İlkbaharda, federal hükümet Avrupa tartışma sürecinin sonucunu bekleme niyetini dile getirdi. Görünüşe göre, Avrupa Parlamentosu’ndaki uzun süren tartışma göz önüne alındığında, Berlin artık Avrupa Birliği’nin daha da bağlayıcı yönergeler çıkaracağına ikna olmuş durumda değil.


(mak)



Haberin Sonu