TOGG CEO’su Karakaş: Amacımız yalnızca bir araba yapmak değil

RAM

New member
TOGG CEO’su Karakaş: Amacımız yalnızca bir araba yapmak değil
Cumhurbaşkanlığı İrtibat Başkanlığınca Milletlerarası Stratejik Bağlantı Doruğu’nda (Stratcom Summit ’21), Türkiye’nin Arabası, THY ve İstanbul Havalimanı’nın markalaşma vizyonu ve gayeleri ele alındı.


Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen dorukta, “Türkiye’nin Markaları” özel oturumu gerçekleştirildi.


Türkiye’nin Arabası Teşebbüs Kümesi (TOGG) Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaş, oturumda yaptığı sunumda, tüm dünyada oyunun kurallarının değiştiğini ve değişen teknolojinin artık ömrün her alanında ilerlemesiyle insanlara ek bir konforu da birlikteinde getirdiğini lisana getirdi.


Yola, “otomobilden çoksı” sloganıyla çıktıklarını anımsatan Karakaş, “Çünkü arabanın bir ömür alanına dönüşeceğini biliyoruz, görüyoruz. Tüm teknolojiyle birlikte artık arabası kullanmaya odaklanmayacak isek bu biçimde meskeninizde neler yapabiliyorsak ofisimizde, iş yerimizde neler yapabiliyorsak aracın içerisinde de yapabileceğiz. O niçinle bu akıllı aygıtın dönüşümü, bizim yola çıkış noktamızdaki temel motivasyonumuz.” sözlerini kullandı.


Bilgilerin dala ait kar havuzlarının değiştiğine işaret ettiğini aktaran Karakaş, bu niçinle her insanın bu dönüşümde yer almak istediğini söylemiş oldu.


Evvelce olduğu üzere büyük bir maddi sermayenin bu yarışta hayli fazla bir ehemmiyetinin olmadığını tabir eden Karakaş, “Entelektüel sermayenin ve bilgi birikiminin, bu bilgi birikimini süratli bir biçimde, çevik bir biçimde kullanıcıları ve kullanıcıların beklentileri doğrultusunda tahlillere dönüştürülmesinde bir beceri var ve bunu yapabilen şirketler epeyce daha süratli bir biçimde bu işi başarabiliyorlar.” diye konuştu.


TOGG’un gayelerine değinen Karakaş, “Hedefimiz yalnızca bir araba yapmak değil. Fikri ve sınai mülkiyeti külliyen ülkemize ilişkin olan, bir global marka, dünyada rekabet edebilecek bir marka ortaya çıkarmak…Bunu yaparken değişen teknolojinin mobilite ekosistemine dönüştüğü bir ortamda, Türkiye’nin mobilite ekosisteminin çekirdeğini de oluşturmak… Tamamını yaparız demiyoruz, o denli bir argümanımız yok lakin çekirdeğini kurup süratli bir biçimde gelişmesini sağlayacak bir yapıya kavuşturmak istiyoruz. Bunu yaparken bizim gerek şirketimizin hissedarlarının yapısı, gerek bu seyahatte muhtaçlık olacak yetkinliklere hissedarlar tarafınca sahip olunması bir daha bizim güç aldığımız konulardan bir tanesi.” tabirlerini kullandı.


‘Biz yüzde 51’i yemin ettik kendimize, ülkemize ve yüzde 51’le başlıyoruz’


Yerlilik konusunun da bu manada ikinci değerli bir maksat olduğuna dikkati çeken Karakaş, şunları kaydetti:

“Biz yüzde 51’i yemin ettik kendimize, ülkemize ve yüzde 51’le başlıyoruz. 60 yıldır ülkemizde araba üreten şirketler var, yavaşça ticaret araç üreten şirketler var. Sanayi Bakanlığı web sitesine girdiğimiz vakit bu sayıların yüzde 20, yüzde 65’ler düzeyinde değiştiğini görüyoruz. ötürüsıyla ‘Bu yeterli bir sayı mıdır?’ derseniz evet bu pek yeterli bir gayedir, argümanlı bir gayedir ve biz bunu yaparken bununla birlikte Türkiye’deki iş ortaklarımızla birlikte yeni dünyaya hazırlanıyoruz ve yeni dünyayı birlikte dönüştürmek için alt yapıyı tamamlıyoruz.”

Marka seyahati noktasında gerekli pazar araştırmalarını da yaptıklarını, maksat kitlesinin bilinçaltı beklentilerinin araştırıldığını aktaran Karakaş, bunun kararında da kendine mahsus kuvvetli bir marka DNA’sının ortaya çıktığını kelamlarına ekledi.

Haber Sitelerinden Alıntıdır.