Tüketici savunucuları internetin kötü olması durumunda 15 euro geri ödeme talep ediyor

celeron

Global Mod
Global Mod
İnternet müşterilerinin sabit hat ağlarının zayıf olması durumunda daha az para ödemek zorunda kalmasını öngören sözde indirim hakkının yürürlüğe girmesinden neredeyse iki yıl sonra, tüketici savunucuları düzenlemeyi dişsiz bir kaplan olarak görüyor. Federal Tüketici Örgütleri Birliği’nin (vzbv) bir mektubuna göre, o dönemde yasada yapılan değişiklik sonucunda tüketiciler daha iyi korunamıyordu ve teorik olarak kazanılan müşteri koruma haklarının pratikte uygulanması zordu. Dernek, durumu iyileştirmek amacıyla bütçe açığı giderilene kadar aylık 15 avroluk sabit faiz indirimi çağrısında bulunuyor.

Reklamcılık



Aralık 2021’in ortasından bu yana tüketiciler, evlerindeki internetin sözleşmede garanti edilenden daha kötü olması durumunda fiyat indirimi hakkına sahip. Federal Ağ Ajansı’nın bir ölçüm aracında tüketicilerin, sözleşmede vaat edilen hız ile gerçek veri hızı arasındaki tutarsızlığı kanıtlaması gerekiyor.

Ölçümler çok karmaşık


Bu karmaşıktır, toplam 30 test gereklidir: Ölçümler arasında en az beş dakika veya bir günün beşinci ve altıncı ölçümleri arasında en az üç saat olmalıdır. “Ölçüm kampanyası”nın (öngörülen 30 testlik seriye buna denir) toplam süresi iki haftadan uzun olmamalıdır. Bu gereklilikler, tüketicilerin kontrol konusunda gerçekten ciddi olmaları gerektiğini açıkça ortaya koyuyor; bu arada, böyle bir ölçüm raporu alamazsınız.

Protokol tüketicinin fiyat indirimi hakkına sahip olduğunu belgeliyorsa bir sonraki adım sağlayıcıyla iletişime geçmek olmalıdır. Halihazırda geçerli olan düzenleme, bir tüketicinin söz konusu fiyat indiriminden ne zaman yararlanabileceği konusunda net kriterler içeriyor ancak bu fiyat indiriminin tam olarak ne kadar yüksek olması gerektiği sorusuna gelindiğinde yoruma yer bırakıyor.

Bu netlik eksikliği tüketici savunucularını rahatsız ediyor. vzbv mektubunda, “Sağlayıcılar indirim tutarını şeffaf olmayan ve çok düşük bir şekilde hesaplıyor ve herhangi bir indirim uygulayamaz veya özel fesih hakkı veremez” diyor. Tüketicilerden gelen engellerin ve şikayetlerin listesi uzundur. Dernek, yasal reformda önemli iyileştirmeler yapılmasını talep ediyor. vzbv yönetim kurulu üyesi Ramona Pop, çok yavaş internetin gerçek bir baş belası olduğunu söyledi. “Gerçek ve sözleşmeyle garanti edilen bant genişliği arasındaki tutarsızlık çok büyükse, tüketicilere doğrudan tazminat ödenmelidir.”

Sağlayıcının herhangi bir tazminat teklif etmemesi veya çok düşük olması durumunda tüketicinin tek seçeneği yerel mahkemeye gitmek olacaktır. Bazı insanlar bundan çekinebilir. Sabit oranlı bir fiyat indirimi, sağlayıcıyla olan anlaşmazlıktaki konumunu önemli ölçüde iyileştirecektir.

Ölçüm aracının geldiği Federal Ağ Ajansı’nın indirim tutarını belirleme yetkisi yoktur. Bonn federal otoritesinin bir sözcüsü, “Yasaya göre, sözleşmeyle kararlaştırılan ücretin, fiili hizmetin sözleşmeyle kararlaştırılan hizmetten saptığı oranda azaltılması gerekiyor” dedi. “Şirketler farklı hesaplama yöntemleri kullanıyor.”

Yasal yetki nadiren kullanılıyor


Tüketiciler yeni yasal haklarını gerçekten kullanıyor mu? Ağ ajansının rakamları düşündürücü: Aralık 2021’in ortası ile Aralık 2022’nin sonu arasında yaklaşık 108.000 İnternet kullanıcısı gerekli ölçüm kampanyasını başlattı, ancak bunlardan yalnızca 29.000’i bunu tamamladı ve neredeyse tüm durumlarda bu ölçüm kampanyasını tamamlamaya hak kazandıkları belgelendi. fiyat indirimi. Pek çok kişi kampanyayı önceden iptal etti çünkü ilk ölçümlere göre evlerindeki sabit hat o kadar da kötü değildi ya da 30 ölçümün tamamını gerekli zaman diliminde yapmak onlar için çok sıkıcıydı.

Fiyat indirimlerine ilişkin 29.000 onaylı yasal talep, Almanya’daki on milyonlarca İnternet kullanıcısının yalnızca çok küçük bir kısmıdır. Ayrıca internet hizmetlerinin genel olarak iyileştiği de bir gerçek: Vodafone ve Deutsche Telekom gibi sağlayıcılar daha hızlı ve daha istikrarlı bir bağlantı sağlamak için ağlarına büyük miktarda yatırım yapıyorlar.

Öte yandan, evde internete ilişkin beklentileri hayal kırıklığına uğrayan ancak daha sonra ağ kurumunun ölçüm aracını kullanmayan birçok vatandaşın olması muhtemeldir – ya bunu hiç bilmedikleri için ya da genellikle çok zaman geçtiği için. -onlar için tüketmek. Peki sağlayıcılar 15 euroluk talep hakkında ne diyor? VATM endüstri derneğinden Jürgen Grützner başını sallıyor. Fiyat indirimi hakkı söz konusu olduğunda her zaman bireysel durum dikkate alınmalıdır; sonuçta piyasada bulunan sözleşmeler çok farklı hizmetler içeriyor. VATM açısından genel bir indirime izin verilemez.


(Evet)



Haberin Sonu