Tüketicinin korunması: Yeni Avrupa garantisi logosu geliyor

celeron

Global Mod
Global Mod
Avrupa Bakanlar Konseyi, Parlamento ve Komisyon müzakerecileri Çarşamba gecesi, AB’de mal üreticilerinin ticari raf ömrü garantisi hakkında bilgi içeren uyumlu bir etiket uygulamaya karar verdi. Yeni logo, genellikle iki yıllık yasal garanti hakkına yapılan atıflara ek olarak, üreticilerin bu sürelerin ötesinde ücretsiz onarım veya değişim sunup sunmadıkları ve ne kadar süre boyunca ücretsiz olarak sunabilecekleri ve böylece rakiplerinden farklılaşabilecekleri hakkında bilgi içermelidir. Girişime göre “mağazalarda ve web sitelerinde” sergilenecek. Komisyonun tasarım teklifi yapması gerekiyor.

Reklamcılık



Bu, AB yasama organlarından delegeler tarafından geçici olarak kabul edilen “tüketicilerin yeşil geçiş için güçlendirilmesine ilişkin” taslak direktiften ortaya çıkıyor. Bu aynı zamanda üreticilerin, yalnızca işlevselliği geliştirseler bile yazılım güncellemelerinin gerekli olduğunu beyan etmelerini de yasaklamalıdır. Ayrıca, durum böyle değilse, mal tamir edilebilir olarak sunulmayabilir. Ayrıca, son müşterilerden yazıcı mürekkep kartuşları gibi sarf malzemelerini kesinlikle gerekenden daha erken değiştirmelerini isteme yasağı da bulunmaktadır. Konsey şöyle açıklıyor: “Girişimcilerin sorumluluğu belirlenecek.” Bu, örneğin “erken eskime, gereksiz yazılım güncellemeleri veya orijinal üreticiden yedek parça satın alma konusundaki haksız yükümlülük” hakkındaki bilgiler veya eksik bilgiler için geçerlidir.

Haksız reklamlara karşı


Genel olarak yasa koyucular, tüketicilerin daha çevre dostu veya döngüsel ekonomi ürün ve hizmetlerine yönelik doğru seçimleri yapmasını engelleyen haksız reklamları önlemek istiyor. Örneğin, dayanıklılığı beklentileri karşılamayan ürünler hakkında “yeşillendirme” veya yanlış beyanlara atıfta bulunuyorlar.

Yasak, örneğin “çevre dostu”, “doğal”, “biyolojik olarak parçalanabilir”, “iklime zarar vermeyen” veya “eko” gibi genel çevre beyanlarını, ilgili “kabul edilen mükemmel çevresel performansın” kanıtı olmaksızın etkilemektedir. Bir Ürünün “çevre üzerinde nötr, azaltılmış veya olumlu etkiye” sahip olduğuna ilişkin CO₂ emisyon dengeleme sistemlerine ve ayrıca “tanınmış sertifikasyon sistemlerine dayanmayan veya yetkililer tarafından belirlenmeyen” sürdürülebilirlik mühürlerine dayanan iddialar. Üreticinin buna dair herhangi bir kanıt sunmaması koşuluyla, normal koşullar altında kullanım süresi veya yoğunluğuna ilişkin dayanıklılık iddiaları da geçmişte kalmalı. Konsey ve Parlamentonun hâlâ formalite sayılan uzlaşmayı kabul etmesi gerekiyor.

“Tüketiciler için mükemmel fırsat”


Sosyal Demokratlardan parlamento raportörü Biljana Borzan, sonucu “tüketiciler için mükemmel bir anlaşma” olarak övdü. Yüzde 60’ı “yasal garantinin tüm ürünler için geçerli olduğunu” bile bilmiyordu. Bu artık çok daha görünür olacak ve üreticiler bunun ötesine geçerek “daha uzun ömürlü ürünler satın almayı kolaylaştıracak”. AB tüketiciyi koruma derneği Beuc’tan Ursula Pachl de “iyi haberlerden” bahsetti. “İklim-nötr” süt ürünleri, plastik şişeler, uçuşlar veya banka hesapları yok. Bu tür iddialar tamamen “yeşil yıkama”dır. Ayrıca “tüketicilerin çamaşır makinesi veya televizyonun ne kadar dayanabileceği konusunda bilgilendirilmesi” de önemli. Nicelik yerine niteliğe yatırım yapmayı teşvik etmenin tek yolu budur.


(mki)



Haberin Sonu